Már létszámbővítésben gondolkodnak a cégek

A ManpowerGroup munkaerőpiaci előrejelzése 8 százalékos létszámbővítési mutatót tartalmaz a harmadik negyedévre, ez a munkaerőpiaci bővítési szándék olyan magas szintjét mutatja, amilyen legutóbb 2019 első negyedévében volt

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A munkaerő-közvetítő cég a világ 43 országában 45 ezer munkáltató körében végzi negyedévente reprezentatív felmérését, ennek keretében Magyarországon 607 munkáltatót kérdeztek meg harmadik negyedéves munkaerő-felvételi szándékáról.

A következő negyedévben a hazai munkáltatók 12 százaléka tervezi bővíteni munkaerőkeretét, míg csökkentést csak 4 százalékuk tervez. Az ebből képzett 8 százalékos létszámbővítési mutató 6 százalékponttal haladja meg az előző negyedévit, egy évvel korábban pedig értéke mínusz 6 százalék volt. A megkérdezettek 83 százaléka nem tervez változást, egy százalék nem tudott még válaszolni erre a kérdésre.

A 43 országra kiterjedő globális előrejelzés alapján Hong Kongon kívül mindenütt az alkalmazotti létszám bővülésére számítanak, a magyarországi kilátások a 43-as listán a 25. helyen állnak.

"Friss adataink azt mutatják, hogy a cégek már egyértelműen a járvány utáni gazdasági kihívásokra, a várható konjunktúra igények kielégítésére készülnek" - mondta Fehér Tamás, a ManpowerGroup ügyvezető igazgatója a közlemény szerint.
Mit terveznek a magyar munkáltatók? 

A magyarországi felmérés alapján a legnagyobb felfutást (17 százalék) az étterem-vendéglátás szektorban várják. A nagy- és kiskereskedelemben, a pénzügyi és üzleti szolgáltatások területén átlag feletti a munkáltatók várakozása (11 százalék), a gyártás területén átlag körüli, az építőiparban mindössze 3 százalék. A regionális eltérések is jelentősek: a legszélesebb körű létszámbővülést a Közép-Magyarországi Régióban (18 százalék) a legalacsonyabbat a Dél-Alföldön (3 százalék) és Nyugat-Magyarországon (2 százalék) mutatta a felmérés.

A létszámnövelés tervezett aránya a közepes, 50 fő feletti és a nagy, 250 fő feletti cégeknél a legnagyobb: 12, illetve 14 százalékos. A felmérésben a válaszadók 77 százaléka mondta azt, hogy nehezen talál megfelelő munkaerőt bizonyos állásokra, ez az évtized legmagasabb ilyen értéke. A legnagyobb hiányt e szempontból a gyártás-termelés, a működtetés-logisztika, az adminisztráció-irodai támogatás és az IT-adatkezelés területén jelezték.

A ManpowerGroup naponta több mint 600 ezer munkavállalót és több mint 400 ezer vállalatot kapcsol össze világszerte. 80 országban közel 3500 irodája van. A cég évente mintegy 3,4 millió munkavállaló elhelyezkedésében segédkezik.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo