Magyar építőipari cég hatol be az olasz piacra

A Masterplast Nyrt. 51 százalékos tulajdoni arányával céget alapított Olaszországban a helyi építőanyag piacon széleskörű tapasztalattal és kiterjedt üzleti kapcsolatokkal rendelkező magánszemélyekkel - közölte a társaság a Budapesti Értéktőzsde honlapján.

A közlemény szerint a Masterplast Italia nevet viselő cég hőszigetelő anyagok olaszországi kereskedelmére alakult 200 000 euró törzstőkével.

A Masterplast 2000 terméket gyárt (Fotó: archív)

A Masterplast azt is közölte, hogy az olaszországi kereskedelmi leányvállalat megindítását követően gyártás megkezdését is tervezi Olaszországban. Több lehetőséget is vizsgálnak, zöldmezős beruházás esetén nagyságrendileg 10 millió euró összegű, egy esetleges akvizíció esetén akár 20 millió eurót meghaladó invesztícióval.

Az olaszországi tevékenység dinamikus növekedésével Olaszország a cégcsoport egyik legjelentősebb piacává válhat, ahonnan 2023-ra 20 millió eurót is meghaladó árbevétel származhat - írták.

A Masterplast Nyrt. 22, 8 millió euró (csaknem 8 milliárd forint) kamat, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredményt (EBITDA) ért el tavaly, kétszer annyit, mint 2020-ban az éves beszámolójuk szerint.

Az éves árbevétel meghaladta a 191,5 millió eurót (70 milliárd forint), ami 64 százalékos emelkedést. Az adózott profit a két és félszeresére, 16 millió euróra (csaknem 5,8 milliárd forintra) nőtt.

A kedvező adatokat az építőipari kereslettel magyarázták. A külföldi piacok az árbevétel több mint felét adták.

A vállalat kedvezőnek értékelte a kilátásokat is, 2024-re már 300 millió eurós (körülbelül 110 milliárd forint) forgalmat, és 26 millió eurós (csaknem 9,5 milliárd forint) adózott eredményt valószínűsít.

Az 1997-ben alapított Masterplast fő tevékenységi körét az építőipari szigetelőanyagok és szigetelő rendszerek, valamint egészségügyi textíliák és higiéniai termékek gyártása és értékesítése jelenti. A magyarországi központú nemzetközi cégcsoport 9 európai országban működtet saját tulajdonú leányvállalatot, ahol 7 telephelyen több különböző gyártóegység üzemel.

A társaság a BÉT prémium kategóriás kibocsátója. Részvényei kedden 4130 forinton zártak, árfolyamuk egy éven belül 2860 forint és 4880 forint között változott. (MTI)

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo