November elején elindult a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampány, amely azokra az autósokra vonatkozik, akik 2010 előtt vásárolták járművüket, és azóta sem változott a tulajdonos vagy az üzembentartó. Ők november 30-ig dönthetnek arról, hogy biztosítót váltanak, vagy meghosszabbítják meglévő szerződésüket.
Fotó: DepositPhotos.com
„A számok azt mutatják, hogy az autósok egyre tudatosabban kezelik kötelező biztosításukat, és egyre többen választják a gyors, online ügyintézést. Azaz a digitalizáció biztosításpiaci erősödésére is utalnak a friss adatok. Adataink szerint ma már az autósok 65 százaléka online keres olcsóbb kötelező biztosítást, A kampányidőszakban még mindig sok tízezer ügyfelet érint a váltás lehetősége, és az érintett ügyfelek tudatosságát mutatja, hogy az első napokban ismét több ezren kalkuláltak és váltottak már” – mondta Besnyő Márton, a Netrisk Csoport Ausztriáért és Magyarországért felelős regionális ügyvezetője.
A szakember szerint az idei kampány különleges lesz, hiszen az elmúlt pár hónapban csökkentek a kötelező biztosítások díjai, 2025. január és október között a személygépkocsik esetében ez 54 600 forint volt, ami éves szinten közel 4 százalékos csökkenést jelent. Októberben pedig már 8 százalékkal csökkentek az átlagdíjak éves szinten. Éppen ezért egy kedvező indexdíj esetén is érdemes kalkulálni, mert még tovább lehet csökkenteni a díjat.