Különös dolgok derültek ki a magyarok parkolási szokásairól

Alkalmanként átlagosan 2,5 órát parkolnak a magyar autósok az utcán és 6 órát a parkolóházakban, az irodai és P+R parkolókban pedig több mint 9 órát állnak a járművek – derül ki a Parkl több mint 260 000 regisztrált felhasználóval rendelkező mobilapplikációjának adataiból. Az elektromos autók töltési ideje nem változott 2020 óta, a felvett teljesítmény azonban a duplájára nőtt.

Az elmúlt 3 év statisztikái alapján átlagosan 2 óra 30 percig tart egy utcai parkolás, míg a parkolóházakban és parkolóudvarokban 6 óra 10 percet parkolnak a Parkl felhasználói. A közlekedési csomópontoknál elhelyezkedő parkolóházakban ez az idő jóval hosszabb is lehet, például Újbudán, a Kelenföldi pályaudvar közelében működő Budapest One Parkolóházban a járművek közel 10 órát szoktak állni a fedett épületben.

Mennyit parkolunk?
Mennyit parkolunk?
Fotó: Pixabay

Ez a kihasználtság sokkal közelebb áll a P+R parkolók számaihoz, ahol a jellemzően munkahelyük és agglomeráció között ingázó felhasználók autói átlagosan 9 óra 54 percet várakoznak.

„A parkolás szempontjából a tavasz és az ősz a legforgalmasabb időszak, ilyenkor mintegy 10-15 százalékkal magasabb a napi aktivitás, különösen szeptemberben és májusban. A parkolóházak sok esetben a környező P+R parkolók alternatívájaként is szolgálnak, mivel kényelmesen megközelíthetőek, zárt térben állhatnak az autók, ahol a jó ár-érték arány mellett még elektromos autók töltésére is lehetőség van" – hangsúlyozta Somogyi Zsolt, a Parkl CEO-ja.

Hétköznap folyamatosan nő az utcai parkolások száma, hétfőhöz képest összességében mintegy 15-20 százalékkal többen parkolnak péntekenként. Az irodaházakban a felhasználók jellemzően a hét közepén állnak be a parkolóba, hétfőn és pénteken inkább az otthoni munkavégzés a jellemző. A munkahelyükre ingázók autói a Parkl irodaházi helyszíneinek adatai alapján átlagosan 9 óra 33 percet várnak sofőrükre a garázsban.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo