Krónikus fáradtság és motivációvesztés: hogyan lehet elkerülni a kiégést?

A felgyorsult, digitalizált mindennapoknak és a globális eseményekből fakadó bizonytalanságnak köszönhetően egyre gyakrabban jelennek meg a kiégés fizikai és mentális tünetei a munkahelyeken. A menedzserek mintegy 53 százaléka vallja magát érintettnek, ráadásul egyre több a Z-generációs vezető is, akik számára még nagyobb kihívást jelent kicsekkolni a pörgő üzletmenetből. Mindez kétségtelenül hatással van az egész szervezet teljesítményére, de a nyári időszak számos lehetőséget tartogat a megújulásra még akkor is, ha nem tudunk 100 százalékosan kiszakadni a cég életéből. Miért lehet óriási haszna a hatékony napirendnek a vakáció alatt is, hogyan érdemes üzleti kapcsolatot építeni akár egy idegen országban és milyen könyvet vigyünk a tengerpartra? Avidor András, vállalkozásfejlesztési és networking szakértő elmondja, hogyan maradhatunk jó vezetők és töltődhetünk fel egyszerre a nyári hónapokban.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Nagy felelősség és sok kihívás nehezedik a menedzserek vállára, akiknek napjainkban már nem csak szakemberként és munkát hatékonyan szervező vezetőként, de empatikus kollégaként és mentorként is meg kell állniuk a helyüket egy olyan világban, ahol szinte lehetetlen kikapcsolódni. Nem csoda, hogy egyre többen küzdenek krónikus fáradtsággal, alvászavarokkal, szorongással, és a vezetők több mint fele úgy érzi, hogy már a kiégéssel küzd.

Járványként terjed a kiégés (Fotó: Depositphotos)
Járványként terjed a kiégés (Fotó: Depositphotos)

„A vállalkozások vezetői székeiben ráadásul egyre több a fiatal, ’80-as, ’90-es években született vagy akár Z-generációs menedzser, és egyre több cégnél aktuális kérdés a generációváltás is. Ez a korosztály – főként a pandémiát követően – gyakran érzi magát elszigeteltnek a vezetői szerepben, közel 90 százalékuk szerint pedig a kiégést jelző tüneteikhez nagyban hozzájárult az is, hogy a távmunka, a home office és a digitális kapcsolattartási eszközök térnyerése miatt ritkultak a személyes találkozások a saját csapatukkal is” – mondja Avidor András, az ÉLETRE SZÓLÓ üzleti SIKER KÖZÖSSÉGEKRE fókuszáló BNI Magyarország alapítója és vezetője.

Nem mindig tudunk kivonulni a világból, de így is fel lehet töltődni

A nyári hónapokban persze gyakran kapcsolnak a vállalkozások takarékos üzemmódba – habár a vállalkozásfejlesztési és networking szakértő szerint ebben az időszakban is lehet új piacot szerezni vagy éppen új termékeket és szolgáltatásokat bevezetni. Ráadásul számos olyan helyzet adódik, amikor egyszerűen nem lehet magára hagyni a kritikus periódusban lévő vagy éppen most induló céget. „Ha azonban a vezető nem tanulja meg okosan szervezni az idejét a nyári időszakban, és nem tudja hatékonyan szétválasztani a feladatokat és pihenést, azt később a szervezet és az üzlet fogja megszenvedni” – vallja Avidor András.

Véleményvezér

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó 

Az eladósodás rögös út, már sok ország megtapasztalhatta.
Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke

Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke 

Hirtelen felébredt a magyar kémelhárítás, legalábbis ha ukránokról van szó.
Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek

Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek 

Szegény patriótákat már Csehországban is üldözik.
A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns

A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns 

Nem olcsó mulatság az adófizetőknek a Harcosok Klubja.
Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát

Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát 

A putyinista Orbán Viktor hatalmas kisebbségben van az uniós tagság kérdését illetően.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo