Közel 15 éve nem volt akkora az infláció, mint most

Márciusban 8,5 százalékkal nőttek az árak az előző év azonos hónapjához képest.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Utoljára 2007. júniusban volt ilyen magas az infláció. Az elmúlt egy évben az élelmiszerek ára emelkedett a leginkább. A fogyasztói árak egy hónap alatt átlagosan 1,0 százalékkal nőttek - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

12 hónap alatt, 2021. márciushoz viszonyítva: az élelmiszerek ára 13 százalékkal nőtt, ezen belül a margariné 33,6, a kenyéré 27,9, a sajté 21,8, a baromfihúsé 21,4, a péksüteményeké 18,7, a tejtermékeké 18,2, az idényáras élelmiszereké (burgonya, friss zöldség, friss hazai és déligyümölcs összesen) 17,9 , a büféáruké 14,2, a szalámi, szárazkolbász és sonkáé 3,8, a sertéshúsé 3,5, a cukoré 3,3 százalékkal emelkedett. A lakásjavító és -karbantartó cikkek ára 20,8, a járműüzemanyagoké 11,4 százalékkal lett magasabb.

A szeszes italok, dohányáruk átlagosan 7, ezen belül a dohányáruk 7,7 százalékkal drágultak. A tartós fogyasztási cikkekért 9,5, ezen belül a konyha- és egyéb bútorokért 16,1, a szobabútorokért 15,1, a használt személygépkocsikért 12,3, a televíziókért 10,3, az új személygépkocsikért 8,6 százalékkal kellett többet fizetni. A szolgáltatások díja 6 százalékkal emelkedett, ezen belül a lakásjavítás és -karbantartás 18,7, a járműjavítás és -karbantartás 13,0 százalékkal többe, a telefon- és internet-előfizetés 1,5 százalékkal kevesebbe került.

A KSH adatai szerint 1 hónap alatt, 2022. februárhoz viszonyítva a fogyasztói árak átlagosan 1 százalékkal nőttek. Az élelmiszerek 2, ezen belül a margarin 7,5, az idényáras élelmiszerek 5,5, a baromfihús 3,3, a sajt 3,2, a kenyér 3,0, a tejtermékek 2,7, a sertéshús 2,6 százalékkal drágább, a csokoládé és kakaó 1,1, a cukor 0,4 százalékkal olcsóbb lett. A tartós fogyasztási cikkek ára 1,0, ezen belül az új személygépkocsiké 2,1, a használtaké 1,3 százalékkal nőtt. A lakásjavító és -karbantartó cikkek ára 2,3 százalékkal emelkedett. A szolgáltatások 0,6 százalékkal drágultak, ezen belül a belföldi üdülésért 2,7, a lakásjavítás és -karbantartásért 2,1 százalékkal többet, a telefon- és internet-előfizetésért 0,5 százalékkal kevesebbet kellet fizetni.

2022. január–márciusban az előző év azonos időszakához képest a fogyasztói árak az összes háztartást figyelembe véve átlagosan 8,2, a nyugdíjas háztartások körében 7,8 százalékkal emelkedtek.

 

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo