Kolumbiában is megveti a lábát a világ legnagyobb lakástextil vására

Németország, Oroszország, Kína, az Egyesült Államok és Japán után jövőre már egy kolumbiai helyszínen, Medellin városában is tartanak nemzetközi lakástextil vásárt, ezzel a Frankfurti székhelyű Heimtextil Dél-Amerikában is megveti a lábát.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Hatszáz lakástextillel foglalkozó cég összesen 26 országból – erről a szintről indult ötven évvel ezelőtt, 1971-ben a frankfurti Heimtextil, amely mára a világ egyik vezető, ilyen típusú rendezvényévé nőtte ki magát. Idén már 65 ország 2000 kiállító cége volt jelen a nemzetközi szakvásáron és 33 olyan cég állított ki, melyek már az indulás évében is ott volt a Majna parti városban.

Foto: Messe Frankfurt Exhibition GmbH/Pietro Sutera

Jövőre már Dél-Amerikában

Jövő tavasszal újabb földrészen jelenik meg regionális vásárjával a Heimtextil; 2021 áprilisában a kolumbiai Medellin városában nyílik meg a dél-amerikai térség lakástextil piacát megcélzó Heimtextil Kolumbia.

A világ egyik legnagyobb vásárszervező cége, a Messe Frankfurt lehetővé tette a Heimtextil márka használatát az Inexmoda-nak, egy kolumbiai székhellyel működő magán nonprofit divatintézetnek, amely eddig is szervezte Latin-Amerika egyik leglátogatottabb textil és divat szakvásárját, a kolumbiai divat hetet.

A jövő évi kiállításra várhatóan 110 kiállító érkezik majd, olyan országokból, mint Portugália, Spanyolország, Kolumbia, Olaszország, Törökország és Franciaország, illetve az észak-, és dél-amerikai térség olyan meghatározó országai lesznek még kiállítók, mint az USA, Brazília, Mexikó, Peru és Kolumbia.

A Messe Frankfurt hálózata a dél-amerikai bővüléssel mostanra egy komoly világhálózattá nőtte ki magát: Oroszországban Heimtextil Russia néven, Kínában Intertextile Shanghai néven, az Egyesült Államokban Home Textiles Sourcing néven, míg Japánban Interior Lifestyle Tokio néven rendezik meg a vásárokat.

Fenntarthatóság a kor bűvös szava

Mint ismeretes, a textilipar a világ egyik legnagyobb szennyezője, az iparág káros anyag kibocsájtása többszörösen meghaladja a légiközlekedését. Erre a tényre a legutóbbi időkig nem is igazán figyeltünk fel, ám mostanában egyre inkább a fókuszba kerül. Erre reflektált most a Heimtextil is, amikor együttműködést között a vásár az Egyesült Nemzetek Szervezetével.

Az ENSZ partnerségi irodája (United Nations Office for Partnerships) és a frankfurti vásárszervezők abban állapodott meg, hogy a Heimtextil a gyakorlatban is érvényesíteni fogja az egyesült nemzetek úgynevezett fenntarthatósági céljait (Sustainable Development Goals).

A célok között – az egész program 17 pontot tartalmaz – olyanok szerepelnek, mint a tiszta energia felhasználása melletti elköteleződés, a vizek és a levegő fokozott védelme; ez utóbbiak azért is fontosak, mert a textilek előállítása és a színezés a legnagyobb mértékben felelős a felhasznált víz és levegő elszennyeződéséért.

Persze mindezek a kötelezettségvállalások igazán majd a cégek szintjén valósulhatnak meg, és ezekből két példát már a mostani frankfurti vásáron is láthattunk: portugál gyártók bemutatták az úgynevezett az „iTechStyle Green Circle” programot, Pakisztán pedig a „Fenntartható Pakisztán” kezdeményezést.

Magyarok a közép-európai térség középmezőnyében

A magyar kiállítók, legalább is számosságukat tekintve, a közép-európai országok középmezőnyébe tartoznak. Magyarországról idén kilenc kiállító jelent meg standdal a vásáron, közöttük volt természetesen az idehaza is a legnagyobb forgalmat produkáló lakástextil-nagykereskedő cég többsége. Ugyanakkor a térség országai közül egyedül a magyarok mondhatják el magukról, hogy tavalyhoz képest megnövelték kiállítóik számát; 2019-ben még csak hét standdal jelentkeztek.

Már csak a piac mérete és az önálló gyártási kapacitás miatt is Lengyelország számít a legizmosabb résztvevőnek a régió országai közül, onnan 38-an mutatták meg magukat Frankfurtban idén, igaz tavalyhoz képest kettővel kevesebben. A Cseh Köztársaság magasabbról indult, tavaly még 14 kiállítójuk volt jelen standdal a vásáron, ez a szám azonban mostanra a felére olvadt.

A kelet-európai térség kevésbé fajsúlyos kiállítói, közöttük Románia, Szlovénia, Horvátország két-három céggel képviseltették magukat, míg Szlovákia idén már egyetlen kiállítót sem küldött a Majna parti vásárvárosba. Románia idei szereplése meglepőnek mondható, hiszen tavaly még hét kiállítójuk volt jelen Frankfurtban, és a hazai piac is komoly forgalmat produkál, kérdés a külpiacra lépés szándéka – amit egyértelműen szokott jelezni a Heimtextilen való jelenlét –, idén mennyire befolyásolta a romániai cégek viselkedését.

Véleményvezér

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo