Már több mint 250 milliárd forintot közvetítettek ki a Takarékbank vezette konzorcium pénzintézeteiben működő MFB Pontok a program 2016-os indulása óta, ami az összes MFB Pont teljesítményének mintegy kétharmada. Tavaly minden eddiginél többet, 67,4 milliárd forintot helyeztek ki, elsősorban vállalkozásoknak. A lakossági ügyletek az összes folyósítás majdnem ötödét tették ki, és az igényelhető keret is kimerült.
A koronavírus-járvány matt kialakult gazdasági helyzetben a legnépszerűbb termék a tavaly júniusban elindított nulla százalékos működési hitel volt, amelyből több tízmilliárd forint értékben igényeltek vállalkozások. Ezen felül a cégek technológiai fejlesztéseihez kapcsolódó eszközbeszerzések támogatása volt jelentős. A lakosság elsősorban háztartási naperőművek telepítéséhez kereste a kedvezményes konstrukciót.
Az MFB Pontokon is érzékelték a járvány hatását: kevesebb volt a fiókot csak az általános érdeklődés miatt felkereső ügyfél, a nagy többség már konkrét elképzelésekkel, tervekkel fordult a banki ügyintézőkhöz.
A támogatott igénylők között volt patika, amely a pandémia időszakában megugrott forgalmához biztosította a megfelelő mennyiségű gyógyszert forgóeszközhitelből. Támogattak munkanélkülivé vált egyéni vállalkozót is, aki hiánypótló szolgáltatásba kezdett egy mozgó kerékpárszerviz üzemeltetésével, és ehhez vásárolt a kedvezményes beruházási hitelből egy haszongépjárművet. Emellett a járványtól független, például a nagyüzemi sertéstartás antibiotikum-felhasználásának csökkentésére szolgáló K+F projektet vagy technológiai korszerűsítés keretében ipari fehérjetermelési technológia bevezetéséhez szükséges biotechnológiai laboratórium kialakítását is támogatták kedvezményes forrással.
A legtöbb hitelfolyósítás az észak-alföldi, a dél-alföldi és a közép-magyarországi régióban történt, erre a három régióra jut a kihelyezések majdnem háromnegyede. A lakosság átlagosan valamivel több mint hárommillió forint, míg egy vállalkozás 52 millió forintos hitelt igényel.
Mivel az előző hétéves uniós költségvetési ciklus lezárul, az új ciklus termékeinek tervezése még tart, 2021-ben a csökkenő termékpalettából nem várunk növekedést, hanem a tavalyihoz hasonló forgalommal számolunk. Feladatunknak tekintjük, hogy az eddig nem frekventált régiókba is eljussanak ezek a termékek, erősítve ezzel a vidék fejlődését, a pandémiás helyzet után a vidék munkaerőmegtartását és gazdasági helytállását. A legnagyobb MFB Pont-hálózattal, valamint a Magyar Bankholding tagbankjainak együttműködésével bízunk benne, hogy ezt a feladatot a lehető legnagyobb szakértelemmel és hatékonysággal biztosítjuk a hitelt felvenni kívánó vállalkozásoknak – mondja Vida József, a Takarékbank elnök-vezérigazgatója