Ennek ellenére a hatóság minden észrevételét figyelembe vette, azokkal teljes összhangban nyitott volt a GVH által meghatározott kötelezettségvállalásokat tenni azzal kapcsolatban, hogy átalakítsa a foglalási folyamatát, sőt, számos módosítást már proaktívan meg is valósított időközben. A légitársaság megkérdőjelezi a bírság jogosságát, nem ért egyet annak indoklásával, ezért jogi lépéseket tesz.
"A Wizz Air továbbra is az utasai érdekeit tartja szem előtt. Ez a bírság nem az utasok érdekeit szolgálja. A légitársaság kötelezettséget vállalt volna kompenzáció fizetésére is az érintetteknek. A GVH azonban ahelyett, hogy a kompenzációt elfogadta volna az utasok számára, úgy döntött, hogy olyan bírságot szab ki, amelynek a felhasználása az utasok számára követhetetlenné válik és részükre semmilyen közvetlen előnyt nem jelent. A Wizz Air kötelezettségvállalási ajánlata, amelyet a GVH nem fogadott el, mintegy duplája lett volna a fogyasztók számára ekképpen semmilyen előnnyel nem járó bírság összegének.”
A Wizz Air továbbá hangsúlyozza, hogy a szóban forgó vizsgálatot egy évvel ezelőtt, 2023-ban indította a GVH, és az nem függ össze azzal a helyzettel, amely a magyar és az európai légiforgalmi irányítási rendszer kapacitáshiánya miatt 2024 nyarára kialakult. Az elmúlt időszakban az európai légtérben súlyos fennakadások és késések voltak tapasztalhatók, amelyek megzavarták az utasok előre eltervezett pihenését és a légitársaságok menetrendjét.