Kiszivárgó adatok, kártyáról leemelt összegek - ezektől tartanak a magyarok

A mobilbanki alkalmazást a magyar internetezők 43 százaléka használja, 31 százalék pedig legalább hetente egyszer belép. A fiatalok körében jóval népszerűbb ez a digitális megoldás, 40 százalékuk lép be erre a felületre hetente - derül ki a K&H e-dukáció információbiztonsági programhoz készült kutatásából. Azonban többen még mindig tartanak az elektronikus bankolástól: tartja magát az az elképzelés, hogy a farzsebekben tárolt érintéses fizetésre alkalmas bankkártyáról a tulajdonos tudta nélkül lehet pénzt leszedni, illetve a megkérdezettek több mint felének a mobiltelefonos fizetéssel is vannak fenntartásai. 

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Bár egyre többen fizetnek bankkártyával és viszonylag sokan használják az elektronikus banki megoldásokat, például a mobilbanki alkalmazásokat, fejlődésre még mindig van tér – áll a K&H legfrissebb kutatásában, amely a bank információsbiztonsági programja, a K&H e-dukáció keretében készült, még a koronavírus-járvány magyarországi kitörése előtt.

A fiataloknak szinte kézenfekvő

A bank kutatása szerint a felnőtt internetező magyar lakosság 31 százaléka hetente legalább 1 alkalommal használja a mobilbankos alkalmazást az okostelefonján, a fiatalok - azaz a 18-29 éves korosztály – körében pedig jóval magasabb, 40 százalékos ez az arány, 18 százalékuk pedig hetente 4-5 alkalommal is belép a mobilbankjába.

Vannak azonban, akiknek a mobilbank még nem kézenfekvő megoldás: a megkérdezettek 7 százaléka csak esetenként használja a mobilbankos szolgáltatást, csak akkor, amikor más módon nem tudja elérni az elektronikus felületet. A netezők 8 százalékának ugyan van mobilbankja, de nem használja. A válaszadók 42 százaléka pedig azért nem használja, mert nincs mobilbankja vagy okostelefonja, illetve nem ügyfele valamelyik banknak.

A K&H saját adataiból az látszik, hogy a digitálisan aktív ügyfelek egyre nyitottabbak az online megoldások felé: a bank lakossági ügyfelei 1,4 millió alkalommal léptek be az e-banki felületre a koronavírus járvány kitörése óta  március 16-a és április 15-e között, ami közel 11 százalékos növekedést jelent az egy hónappal korábbi időszakhoz képest. A mobilbank alkalmazást pedig 3,8 millió alkalommal használták. Hatalmasat nőtt a csekkbefizetések száma is: március 16. és április 15. között közel 36 ezerszer fizettek be csekket az ügyfelek az e-bankjukon keresztül, míg a mobilbankon keresztül  több mint 50 ezer csekkbefizetés történt. Előbbi 97 százalékos, utóbbi 96 százalékos növekedést jelent az egy hónappal korábbi időszakhoz képest.

Téves vélekedések

A K&H szakértői szerint mind az e-bank, mind a mobilbank mögött masszív információbiztonsági háttér áll, ráadásul a folyamatos fejlesztések nem csak kényelmesebbé teszik azok használatát, de garantálják a biztonságot is. „Ennek ellenére vannak, akik tévesen ítélik meg az elektronikus bankolást. A kutatásból is látszik, hogy 71 százalék szerint az érintéses bankkártyákkal a csalók könnyebben vissza tudnak élni.

Tartja magát az az a téves elképzelés is, hogy egy zsúfolt helyen, bankkártya-terminállal a kézben le lehet venni pénzt a farzsebekben lévő érintéses fizetésre alkalmas bankkártyákról a tulajdonos tudta nélkül, ezzel a válaszadók 62 százaléka ért egyet. 55 százalék szerint a mobilos fizetés során kiszivárognak az adatok, 59 százalék pedig úgy véli, hogy a bankfiókban történő ügyintézés biztonságosabb, mint az elektronikus bankolás. Ezen a téren egyébként a koronavírus-járvány várhatóan kedvező irányú elmozdulást hozhat, és egyre többen választják a digitális csatornákat, hiszen a K&H-nak jelenleg is már 477 000 digitálisan aktív ügyfele van” – mondta Patonai István, a K&H informatikai vezetője.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo