Kínában 1 százalékra lassult az infláció

Kínában tizenkét havi mélypontra lassult az éves infláció februárban, amikor gyorsult a termelői árcsökkenés.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kínai statisztikai hivatal csütörtökön azt közölte, hogy a fogyasztói árak növekedése 1 százalékra lassult februárban a januári 2,1 százalékról. Az elemzői várakozások átlagában 1,9 százalékos februári infláció szerepelt. A kormány az idei évre 3 százalékos átlagos inflációval számol a tavalyi 2 százalék után.

Havi összevetésben februárban 0,5 százalékkal csökkentek a fogyasztói árak, ami három hónapja az első csökkenés volt. Januárban 0,8 százalékkal emelkedett a mutató. Elemzők 0,2 százalékos havi szintű növekedést vártak.

Az élelmiszer- és energiaárak nélkül számolt maginfláció 0,6 százalék volt februárban a januári 1 százalék után éves összevetésben.

Ugyancsak csütörtökön ismertette a kínai statisztikai hivatal, hogy a termelői árak éves szinten már az ötödik egymást követő hónapban csökkentek februárban, amikor 1,4 százalékos visszaesést jegyeztek fel a januári 0,8 százalék csökkenés után.

(MTI)

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo