Kezdünk bízni a jövőben?

Februárban csaknem egy éves csökkenés után a tavaly őszi szintre emelkedett a GKI-Erste konjunktúraindex (szezonális hatásoktól megtisztított) értéke. A GKI által az EU támogatásával végzett felmérés szerint januárhoz képest a pesszimizmus az építőipar kivételével minden ágazatban és a fogyasztók körében is kisebb-nagyobb mértékben csökkent. 

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az üzleti szférán belül az ipari és szolgáltató cégek várakozása jelentősen, a kereskedelmi vállalkozásoké minimálisan javult, az építőipariaké viszont érezhetően romlott. Az ipari bizalmi index most négy rossz hónap után érdemben erősödött, visszatért a 2011. őszi szintre. Az elmúlt időszaki termelés és a rendelésállomány - ezen belül az export - megítélése javult, a saját termelésű készleteké kissé romlott. Az építőipari bizalmi index - a januári stagnálás után - februárban határozottan csökkent. (Az intézet előrejelzése szerint nem tűnik rózsásnak a 2012-es év.)

Az előző három hónap termelési színvonalának megítélése ugyan szignifikánsan javult, a rendelésállomány és a foglalkoztatási lehetőségek megítélése viszont kedvezőtlenebbé vált. A kereskedelmi bizalmi index februárban minimálisan, a januári romlásnál sokkal kisebb mértékben emelkedett. A rendelések megítélése sokkal pozitívabb lett, az eladási pozícióé viszont romlott, a készletszinté stagnált. A szolgáltatói bizalmi index korrigálta az előző kéthavi visszaesés jelentős részét. Az üzletmenet megítélése még kissé rosszabb, a forgalmi kilátásé viszont sokkal kedvezőbb lett.

Februárban a magyar gazdaság helyzetének megítélése minden ágazatban és a fogyasztók körében is sokat javult, de továbbra is a romlást valószínűsítők vannak nagy többségben.

A foglalkoztatási szándék az építőipar kivételével minden ágazatban erősödött, de mindenhol több a létszám csökkentését, mint a bővítését tervező vállalkozás. Gyengült a lakosság munkanélküliségtől való félelme. Az áremelési törekvés mértéke és köre az építőipar kivételével minden ágazatban csökkent. Ez utóbbi esetében viszont enyhült a deflációs nyomás, bár továbbra is az árcsökkenést előre vetítők vannak többségben az áremelésre készülőkkel szemben. A fogyasztók inflációs várakozása viszont az öthónapos erősödést követő januári enyhülés után ismét erősödött. Februárban a magyar gazdaság helyzetének megítélése minden ágazatban és a fogyasztók körében is sokat javult, de továbbra is a romlást valószínűsítők vannak nagy többségben.

A GKI fogyasztói bizalmi index a közel másfél éve tartó szinte folyamatos csökkenését megtörve februárban emelkedni tudott, s kissé a 2011. decemberi érték fölé kapaszkodott. Februárban a lakosság pesszimizmusa szinte minden tekintetben - saját várható pénzügyi helyzete és megtakarítási képessége, a nagy értékű tartós fogyasztási cikkek vásárlási lehetősége - oldódott. A jelen helyzet megítélése kevésbé, a jövőé viszont érezhetően kedvezőbb lett.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo