Az építőipari kárigényeknek számos oka lehet: a hiányos projektdokumentáció, a nem megfelelő kivitelező kiválasztása, a tervek gyakori változtatása, a szakképzett munkaerő hiánya, a feladatok rossz ütemezése, vagy akár az érdekelt felek közötti világos kommunikáció hiánya. Az eredmény: a határidők csúszása, költségnövekedés, szélsőséges esetben a beruházás leállása. A PlanRadar tanulmányának szerzői arra hívják fel a figyelmet, hogy a kárigények kezelésének leghatékonyabb módja a problémák valós idejű azonosítása és megoldása, a megelőzés.
Ezt a folyamatot már a projektek tervezésekor el kell indítani, majd ezt követően a szerződésben minden követelményt, elvárást, hatáskört rögzíteni kell a későbbi viták elkerülése érdekében. A végrehajtáskor pedig biztosítani kell a különböző munkafázisok összehangolását, valós idejű nyomon követését valamennyi résztvevő számára. A digitális megoldások ebben kínálnak nélkülözhetetlen segítséget.
„Az építőipari kárigények többsége a késedelmesen elvégzett munkákhoz köthető, a tanulmányban idézett kutatási eredmények szerint a projektek 70 százaléknál következnek be olyan csúszások, amelyek átlagosan 10-30 százalékkal növelik meg a végrehajtás időtartamát. A PlanRadar megoldásai lehetővé teszik ügyfeleinknek, hogy a projektek minden szakaszában naprakészen felügyeljék, kézben tartsák a folyamatokat, ami végső soron a költségek és a megvalósítás idejének csökkenését eredményezi, ráadásul jelentősen mérsékeli a résztvevőkre nehezedő nyomást is” – mondja Simon Szilárd, a PlanRadar magyarországi csapatának képviselője.