Kerülik a fiatalok a bankokat

A TakarékBank és Xallis Consulting a közelmúltban reprezentatív kutatást végzett a 14-30 év közötti fiatalok és fiatal felnőttek pénzügyi szokásairól.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A 90-es évek elejéről Magyarországon is elérhető bankkártya-szolgáltatás az elmúlt közel 20 évben radikális fejlődésen ment keresztül. Az ATM-ek és mára már könnyen elérhető és kezelhető elektronikus banki szolgáltatások egyaránt nagyban hozzájárultak a fiatal korosztály pénzügyi kultúrájának megerősödéséhez. A bankkártyát például több mint 90 százalékuk hasznos eszköznek tekinti.

A felmérés adatai szerint a bankkártya-használat szorosan összefügg az életkorral és az iskolázottsággal. A 14-17 közötti korosztály 53 százaléka, míg a 18-23 közöttiek már 87 százaléka használ plasztik lapocskát bizonyos banki szolgáltatások eléréséhez. Az iskolapad elhagyását követően a 24-30 közöttiek már 93 százaléka használja aktívan komplex banki szolgáltatásokat. A felsőoktatásban, majd minden intézmény előírja diákjainak a bankszámla-nyitást, amelyre a diákhitel és az ösztöndíj kifizetések érkeznek, ezért ebben a csoportban a kártyahasználat már 18 éves kortól közel 100 százalékos.  

A kártyahasználati szokásokról elmondható, hogy a vizsgált korcsoportba tartozó banki ügyfelek főként a kártyával közvetlenül igénybe vehető szolgáltatásokat - ATM-es készpénzfelvétel és mobilfeltöltés, illetve bolti vásárlás - részesítik előnyben. Fontos megemlíteni, hogy a bankkártyával rendelkezők hozzávetőlegesen egynegyede használja a bank által kínált internetbank-szolgáltatást, vagy 1 éven belül tervezi annak igénybevételét.

Internet és alacsony díjak

A felmérés részletei rávilágítanak arra is, hogy az egyes szolgáltatásokhoz milyen tulajdonságokat vár el ez a korosztály. „E szempontokat minden olyan banknak ismernie kell, amely a fiataloknak eredményesen szeretne banki szolgáltatásokat kínálni - hangsúlyozza Győri Dávid, a Xallis Consulting ügyvezetője.

A bankkártyával szemben fontos igény, hogy az interneten is feltételek nélkül lehessen vele vásárolni. Az adott banktól sok saját ATM-et várnak el, pénzfelvételek díja legyen alacsony és előre kiszámítható. Az internetbankkal kapcsolatban igénylik, hogy szoftver installálása nélkül, azonnal és egyszerűen elérhető legyen, az egyenleg a belépést követően azonnal megtekinthető legyen, és e szolgáltatás további díj nélkül járjon a számlához.

„A bankkártya kinézete főként vásárláskor fontos szempont - világít rá az elemzés egyik fontos megállapítására Egerszegi Ádám, a TakarékBank Takarékszövetkezeti üzletágának igazgatója. - A bankolásnak minden korosztály esetében vannak fontos presztízs vonatkozásai. A fiatalok esetében ez egyértelműen a bankkártyában testesül meg."

Véleményvezér

Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo