Kerülik a fiatalok a bankokat

A TakarékBank és Xallis Consulting a közelmúltban reprezentatív kutatást végzett a 14-30 év közötti fiatalok és fiatal felnőttek pénzügyi szokásairól.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A 90-es évek elejéről Magyarországon is elérhető bankkártya-szolgáltatás az elmúlt közel 20 évben radikális fejlődésen ment keresztül. Az ATM-ek és mára már könnyen elérhető és kezelhető elektronikus banki szolgáltatások egyaránt nagyban hozzájárultak a fiatal korosztály pénzügyi kultúrájának megerősödéséhez. A bankkártyát például több mint 90 százalékuk hasznos eszköznek tekinti.

A felmérés adatai szerint a bankkártya-használat szorosan összefügg az életkorral és az iskolázottsággal. A 14-17 közötti korosztály 53 százaléka, míg a 18-23 közöttiek már 87 százaléka használ plasztik lapocskát bizonyos banki szolgáltatások eléréséhez. Az iskolapad elhagyását követően a 24-30 közöttiek már 93 százaléka használja aktívan komplex banki szolgáltatásokat. A felsőoktatásban, majd minden intézmény előírja diákjainak a bankszámla-nyitást, amelyre a diákhitel és az ösztöndíj kifizetések érkeznek, ezért ebben a csoportban a kártyahasználat már 18 éves kortól közel 100 százalékos.  

A kártyahasználati szokásokról elmondható, hogy a vizsgált korcsoportba tartozó banki ügyfelek főként a kártyával közvetlenül igénybe vehető szolgáltatásokat - ATM-es készpénzfelvétel és mobilfeltöltés, illetve bolti vásárlás - részesítik előnyben. Fontos megemlíteni, hogy a bankkártyával rendelkezők hozzávetőlegesen egynegyede használja a bank által kínált internetbank-szolgáltatást, vagy 1 éven belül tervezi annak igénybevételét.

Internet és alacsony díjak

A felmérés részletei rávilágítanak arra is, hogy az egyes szolgáltatásokhoz milyen tulajdonságokat vár el ez a korosztály. „E szempontokat minden olyan banknak ismernie kell, amely a fiataloknak eredményesen szeretne banki szolgáltatásokat kínálni - hangsúlyozza Győri Dávid, a Xallis Consulting ügyvezetője.

A bankkártyával szemben fontos igény, hogy az interneten is feltételek nélkül lehessen vele vásárolni. Az adott banktól sok saját ATM-et várnak el, pénzfelvételek díja legyen alacsony és előre kiszámítható. Az internetbankkal kapcsolatban igénylik, hogy szoftver installálása nélkül, azonnal és egyszerűen elérhető legyen, az egyenleg a belépést követően azonnal megtekinthető legyen, és e szolgáltatás további díj nélkül járjon a számlához.

„A bankkártya kinézete főként vásárláskor fontos szempont - világít rá az elemzés egyik fontos megállapítására Egerszegi Ádám, a TakarékBank Takarékszövetkezeti üzletágának igazgatója. - A bankolásnak minden korosztály esetében vannak fontos presztízs vonatkozásai. A fiatalok esetében ez egyértelműen a bankkártyában testesül meg."

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo