Kiemelték: a magukat banki ügyintézőnek kiadó telefonálók leggyakrabban gyanús tranzakcióra hivatkozva keresik meg az ügyfelet, és felkínálják segítségüket a visszaélés megakadályozására.
Megoldásként felajánlják egy "vírusirtó" vagy "biztonsági applikáció" letöltését az alkalmazásáruházakból, amellyel valójában a távoli hozzáférést teszik lehetővé az adott eszközhöz - fejtették ki.
Figyelmeztettek arra, hogy az alkalmazás letöltésével a csalók szabadon hozzáférhetnek az ügyfél számlájához.
Az államkincstár azt javasolja ügyfeleinek: ha gyanús hívást kapnak, azonnal mondjanak nemet, bontsák a vonalat és jelentsék az esetet a kincstár 1811-es telefonszámán.
A csalások felderítésére a Magyar Államkincstár egyetlen esetben sem kéri alkalmazás letöltését vagy jelszó kiadását az ügyfeleitől - húzták alá a sajtóközleményben. (MTI)