Képmutatás, avagy a partfinanszírozás

Az európai választási kampány alatt is folytatja munkáját az a civil kezdeményezés, amelynek célja a párt- és kampányfinanszírozás átfogó reformja. A Freedom House Europe és a Transparency International Magyarország által koordinált rendhagyó összefogás a médián keresztüli civil nyomásgyakorlással párhuzamosan új törvényjavaslatot készít. A szervezők a www.kepmutatas.hu oldalon várják további médiumok csatlakozását.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Freedom House Europe és a Transparency International Magyarország által szervezett projektben résztvevő hét magyar kiadó nyolc szerkesztősége körkérdést intézett az EP-választások várható kampányköltéseiről a pártokhoz: egy időben ugyanazt a 10 kérdést küldve el a választáson indulni kívánó pártoknak. Szintén a projektben résztvevő újságírók oknyomozó munkájának eredményeképpen elkészült egy átfogó „pártaudit" is, amelynek célja, hogy feltérképezze négy parlamenti párt egyelőre átláthatatlan kampány- és pártfinanszírozási gyakorlatát. A projektben résztvevő újságírók hosszú hetek munkájával igyekeztek feltérképezni a pártok vagyonát, bevételi forrásaikat, és azokat a mechanizmusokat, ahogy a pártok beszerzik az állami támogatáson felüli bevételeiket.

A két szervezet szakmai és érdekelti egyeztetéseket is folytat annak érdekében, hogy körvonalazódjon egy olyan törvényszöveg, amely átfogó megoldást kínálna a jelenlegi tarthatatlan állapotokra. „Április végén elindítottunk egy folyamatot, amelynek az a célja, hogy az elkövetkező hónapokban konszenzus alakulhasson ki egy konkrét törvényszöveg körül. A törvényszöveg sarkalatos pontjait április 29-én mutattuk be a nyilvánosságnak, a részletes kidolgozás pedig most zajlik. Eközben folyamatosan egyeztetünk a pártok képviselőivel, illetve azokkal a szakmai és üzleti körökkel is, akik már korábban jelezték, hogy támogatnak egy átfogó reformot." - közölte Alexa Noémi, a Transparency International Magyarország ügyvezető igazgatója.

„A kezdeményezés sikeréhez elengedhetetlen az, hogy ez a fontos, de aránylag bonyolult téma folyamatosan teret kapjon a tömegmédiában, hiszen kritikus tömeget kell, hogy elérjünk annak érdekében, hogy végre-valahára a pártok is úgy érezzék, nem halogathatják tovább ennek az ügynek a rendbetételét. Az EP kampány ideális apropót teremt arra, hogy az újságírók nagyon kritikusan vegyék górcső alá azt, hogy vajon mennyibe is kerül egy-egy kampány és erre mennyit költenek a pártok, illetve, hogy azt milyen forrásokból finanszírozzák" - tette hozzá Molnár Bálint a Freedom House Europe igazgatóhelyettese.

Az összegyűjtött információkat összesítő táblázat és az egyes pártokra vonatkozó háttércikkek, hasonlóan a sajtóban az utóbbi napokban, hetekben megjelent írásokhoz, a www.kepmutatas.hu weboldalon találhatók meg.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo