Kelet-magyarországi beszállítókkal számol az Elektrolux

Az ügylet végén fizet az állam: a támogatást akkor veheti igénybe a beruházó cég, amikor már a szerződésben vállalt módon működik az üzem. A nyíregyházi ipari park új lakója, az Elektrolux is ezt az eljárást tapasztalja meg: a svéd világcég 600 új munkahelyet létrehozva a jövő év elején indítja a gyártást a nyírségi megyeszékhelyen.

A Fidesz-érában kitalálták, az MSZP-érában alkalmazzák azt a kormányzati egyedi támogatási rendszert, amely lényegét tekintve nem jelent mást, mint azt, hogy az igen nagy számú új munkahely megteremtésével is járó külföldi nagyberuházás végrehajtói jogosultak a kapható kedvezményekről közvetlen megbeszélést folytatni a kabinettel. Ennek az 1999-ben megalkotott, de csak 2002-t követően hatályba léptetett jogszabálynak – kormányrendeletnek – napjainkban úgy tesznek eleget, hogy az előre, törvényben meghatározott feltételrendszer szerint előbb a megvalósítandó projektről folynak a tárgyalások, majd elindul a beruházás, szerződés születik a befektető és a kormányzat között, s a támogatást akkor folyósítják a cégnek, amikor a létrehozott üzemben az egyezség szerinti módon elindul a termelés. Ezt, a korábbi uniós országokban, illetve a velünk együtt csatlakozottakban alkalmazott támogatási módot alkalmazza az Elektrolux javára a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium, a svéd világcég pedig Magyarországon alakítja ki legnagyobb hűtőgépgyártó bázisát.

Nyíregyházán már belefogott az anyacég a 65 millió euró értékű, 600 új munkahelyet jelentő üzem építésébe, s június 11-én jutott abba a stádiumba a beruházás, hogy a felek – a gazdasági tárca, illetve az Elektrolux Lehel Kft. – szerződésben nyugtázzák a majdan kifizetendő támogatást. Ez az egyezség az erre az évre vonatkozó állami forrásról úgy intézkedik, hogy az elkészülő gyártóbázis 2 milliárd forint lehívását teszi majd lehetővé. A 36 ezer négyzetméteres üzemcsarnokot – Nyíregyháza ipari parkjában kap helyet – 2005 januárjában vehetik birtokukba a cég dolgozói. Csillag István gazdasági miniszter a svéd beruházást méltatva arra utalt, hogy a háztartási fehéráruk gyártója bölcsen választotta az ország keleti végeit, azt a térséget, amelyet az Európai Unió határvidékének is tekint. Ezzel nem csupán a helyi foglalkoztatási gondokon enyhítését éri el, illetve saját termelési költségei lehetnek versenyképesek a piacon, hanem közel kerül az ukrán és az orosz értékesítési lehetőségekhez, az elkészülő M3-as révén pedig a tradicionális európai üzleti partnereihez. Mindemellett a térségben bővítheti beszállítói hálózatát.

Takács János, az Elektrolux-Lehel vezérigazgatója a keleti terjeszkedést csak a helyi addicionális előnyök és az értékesítési lehetőségek miatt tartja fontosnak, abban egyelőre nem gondolkodnak, hogy a viszonylag közeli kárpátaljai, erdélyi beszállítást, gyártatást is „bekapcsolják” munkájukba. A jászberényi központú kft. múlt évi árbevétele már meghaladta a 100 milliárd forintot, 4 millió darab terméket – egyebek között hűtőgépet, fagyasztót, porszívót – dobott a piacra.

Véleményvezér

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.
Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői

Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői 

Bár egyetlen gyermeket nem ért sérelem a Pride miatt a résztvevők gigabüntetést kapnak.
Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo