Július végén indul nyaralni a magyar

A magyarok több mint 60 százaléka megy idén nyaralni, a július vége, augusztus eleje a legnépszerűbb időszak a családok körében – derült ki egy friss kutatásból.

Idén a magyarok többsége tervez nyaralást, és a külföldi úti célok közül az európai országok, a belföldiek közül pedig a Balaton a legnépszerűbbek – derül ki a hévízi NaturMed Hotel Carbona megbízásából a 18–59 éves korosztály körében végzett országos reprezentatív kutatásból. A legtöbben július második felében mennek nyaralni, és belföldi szállodaválasztásnál a kirándulási lehetőségek, a barátságos kiszolgálás, a bőséges és egészséges ételkínálat, valamint a többgenerációs programlehetőségek bizonyulnak a legfontosabb szempontoknak.

A magyarok közül a legtöbben (39%) évente egyszer mennek pihenni, de sokan vannak olyanok (38%), akiknek évente több alkalommal is van erre lehetőségük.  Két-három évente a megkérdezettek közel 6 százaléka, négy-öt évente 3 százalékuk, hatévente vagy ritkábban pedig szintén 3 százalékuk megy pihenni. A válaszadók 11 százaléka jelezte, hogy soha nem utazik el kikapcsolódni.

Kép: Wikipedia

Nyaralás 2019-ben: a belföldi úti célok és a Balaton a sláger

A magyarok többsége, 62 százalék megy 2019-ben nyaralni. A megkérdezettek közül a legtöbben, 32 százalék kizárólag belföldi célpontot, 26 százalék pedig csak külföldi desztinációt jelölt meg (4 százalék külföldre és belföldre egyaránt utazik). Itthon a Balaton a legnépszerűbb régió, a megkérdezettek 21 százaléka jelezte, hogy ide megy kikapcsolódni. A legnagyobb hazai tavat jóval leszakadva a Közép-Dunántúl, Észak-Magyarország és a Dél-Dunántúl követi. A külföldi úti célok közül az európai országok a legnépszerűbbek (az összes válaszadó 23,2 százaléka választ ilyen desztinációt). Szabó Linda, a NaturMed Hotel Carbona értékesítési vezetője elmondta, hogy tapasztalataik szerint sokan vannak olyanok, akik második nyaralásként, egy külföldi utazás kiegészítéseként választanak kényelmes belföldi szállodát.

A kutatásból az is kiderül, hogy a belföldi hotelek kiválasztásánál melyek a legfontosabb szempontok: a legtöbben a kirándulási lehetőségekre (51%), a barátságos kiszolgálásra (50%), valamint a bőséges és egészséges ételkínálatra (41%) voksoltak (több lehetőség közül lehetett választani). Sokan vannak olyanok is, akik a többgenerációs programlehetőségeket (36,4%), a minőségi wellness szolgáltatásokat (30,6%) és a szabadtéri élményfürdőt (26,8%) jelölték meg, mint a szállodaválasztásban fontos szempontokat. Szabó Linda szerint a szabadtéri vízfelületek a nyaralás elengedhetetlen kellékei, és sok vendég ma már elvárja, hogy a család minden tagja számára legyenek programok a szállodában, amelyre Hévízen is igyekeznek nagy hangsúlyt fektetni.

A legtöbben július második felében és augusztus elején mennek nyaralni

Július második és augusztus első felére esik idén is a legerősebb nyaralószezon a Carbona kutatása alapján: igazodva az iskolai szünethez is, a válaszadók közül a legtöbben (35%) július második, valamint augusztus első felére (22%) időzítik idei nyaralásukat.

Véleményvezér

Francia-német ellentét állhat a befagyasztott orosz vagyon körüli vita mögött

Francia-német ellentét állhat a befagyasztott orosz vagyon körüli vita mögött 

A németek keményebbek lennének Moszkvával.
A bíróság betiltotta a kormánypropagandát

A bíróság betiltotta a kormánypropagandát 

Elharapódzott a hazudozás.
Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t

Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t 

Putyin keménykedik Venezuela ügyében.
Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo