Jogi és pénzügyi tanácsokat kértek

Az EU csatlakozás után, az elmúlt évben a fővárosi cégek többsége jogi, illetve pénzügyi területen vette igénybe külső tanácsadó cég segítségét. A MarketCom Kft. által a BKIK megbízásából készített felmérésének eredményei azt mutatják, hogy a cégek üzletmenetét fejlesztő (pl. értékesítési, marketing stb.) tanácsadásra jóval kevesebb cég költ, mint a jogi vagy pénzügyi tanácsadásra, amely inkább adómegtakarításra és az előírásoknak való megfelelésre irányulnak.

Az elmúlt évben a legnépszerűbb tanácsadási forma a jog volt, amit a képzeletbeli dobogón a pénzügy és az informatikai tanácsadás követett. A tanulmányból kiderül, hogy a budapesti cégek körében - az EU-csatlakozás hatására - növekvő igény mutatkozik a tanácsadási szolgáltatások alkalmazására, az egyes területek között azonban jelentős eltérés van.

A kutatási módszertanról:
A 10 fő feletti, fővárosi cégek körében végzett reprezentatív kutatás során összesen 520 kisvállalkozás, közép- és nagyvállalat illetékese adott információt. A felmérés lebonyolításához kétféle módszert alkalmazott a MarketCom: telefonos- és személyes interjúkat készített.
Összehasonlítva a MarketCom 2004-ben, az EU csatlakozás előtt elkészített kutatási eredményeivel, elmondható, hogy a pályázati tanácsadás igénybevétele csökkenni látszik, talán annak köszönhetően, hogy a pályázó cégek egyre önállóbban képesek ilyen ügyeiket intézni. Bár összességében növekszik az igény a tanácsadás iránt, de az üzletfejlesztési szegmens még mindig "gyermekcipőben jár". A marketing, kommunikációs és értékesítési tanácsadás a 12 szereplős listán csak a középmezőnyben található meg.

A KKV-k marketing tanácsadására szakosodott MarketCom tanácsadói szerint ez azért is szomorú, mivel az egyre egységesülő EU-piacon a magyar cégek versenyhátránya elsősorban e területeken érezhető. "A magyar cégek jó része kiváló termékeket gyárt, illetve jó színvonalon képes szolgáltatást nyújtani. - mondta el Simon Attila, a cég ügyvezetője -, azonban nem képes erről a megcélzott vevőit tájékoztatni és a magyar piacon egyre nagyobb számban megjelenő külföldi versenytársakhoz képesti előnyeit kommunikálni."

A válaszadó cégek a tanácsadó alkalmazásának legmeghatározóbb motivációjaként a szakértelem hiányát említették, ám fontos szempontnak tartották azt is, hogy külső tanácsadó alkalmazása költséghatékonyabb, mint egy külön erre a feladatra felvett munkatárs foglalkoztatása.

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo