A pontosan lekövethető szervízmúltnak, a garantált kilométeróra-állásnak, valamint a szakértő üzemeltetésnek és karbantartásnak köszönhetően ugyanis ezekhez az autókhoz nem kapcsolódnak olyan rejtett költségek, amelyek egy magánszemélytől származó használt gépjármű esetén a későbbiekben felmerülhetnek; ilyen lehet például akár egy az adásvételt nem sokkal követően felfedezett rejtett hiba komolyabb szervizelésének az ára. Ráadásul az utóbbi években a lízingpiacon egyre népszerűbbé váltak az olyan gépjárművek, amelyek mind a céges, mind a magánjellegű igényeket ki tudják elégíteni, vagyis a benzinüzemű alsó-középkategóriás vagy crossover típusú autók.
„Aki manapság minőségi, megbízható forrásból származó, viszonylag új használt autót keres, az jó eséllyel a korábban céges flottákba tartozó gépjárművek között fogja megtalálni a számítását” – közölte Angyal Zsolt, a teljes körű mobilitási szolgáltatásokat nyújtó Business Lease Hungary Kft. operációs Igazgatója. A válság alatt ugyanis drámai mértékben, éves szinten kevesebb mint felére csökkent a hazai újautó-értékesítések száma, aminek következtében ma jóval kevesebb néhány éves használt autó van a piacon, mint korábban jellemző volt. A visszaesés azonban jóval kevésbé érintette a cégautók piacát, így a volt vállalati gépjárművek kiváló alternatívái lehetnek a külföldről, leginkább Németországból behozott, olykor kétes eredetű használt autóknak.
A lízingcégek ügyfélkörének használatában lévő cégautókat például jellemzően professzionális sofőrök vezetik, azokat kizárólag hivatalos márkaszervizekben ellenőriztetik és javíttatják, az autók értékének megőrzéséért pedig szakértő és szakképzett kollégák felelnek. Mindennek köszönhetően ezek a kocsik a lízingszerződés lejártakor sok esetben jelentősen jobb állapotban kerülnek értékesítésre, mint az első ránézésre hasonló paraméterekkel rendelkező, korábban magánszemélyek által használt autók.