Itt vannak a pontos számok, mi történik velünk anyagilag, ha nyugdíjba megyünk

Habár a döntő többség élvezi a nyugdíjaslétet, minden második magyar számára jelentős bevételcsökkenést hozott a nyugdíjba menetel, és 41 százalék aggódik a megélhetése miatt – derül ki az NN nemzetközi Longevity kutatássorozatából, amely azt vizsgálta, hogyan érzik magukat a nyugdíjasok.

A nyugdíjas évekkel kapcsolatban vegyes érzések és várakozások vannak az emberekben: sokan tekintenek a nyugdíjba menetelre, mint egy új kezdetre, amikor a munkával töltött évek után a pihenés ideje jön el, amikor a bakancslistán szereplő dolgok megvalósítására is jut idő. De természetesen dolgozik bennünk az öregedéssel együttjáró, egészségünk vagy az anyagi helyzetünk romlása, egyszóval az életszínvonalunk csökkenése miatti aggodalom is. Ez a kettősség egyre erősebbé válhat bennünk már csak amiatt is, mert a tudománynak hála, egyre nő a születéskor várható élettartam, így jó esetben egyre több évet töltünk majd nyugdíjban. De mit gondolnak minderről azok, akik már nyugdíjba léptek: hogyan érzik magukat a nyugdíjasok? Erre a kérdésre keresi a választ az NN Longevity kutatássorozata*.

Érdemes számolni a nyugdíjas évek előtt
Érdemes számolni a nyugdíjas évek előtt
Fotó: Depositphotos
Minden szempontot mérlegre téve a döntő többség (64 százalék) élvezi a nyugdíjas éveit, ugyanakkor csak nagyjából minden második (54 százalék) nyugdíjas válaszadó érzi úgy, hogy jól tudott alkalmazkodni a nyugdíjba menetellel együttjáró változásokhoz. Ez egyértelműen összefügg az anyagi helyzetben bekövetkezett változással: a nyugdíjasok fele állította, hogy jelentősen csökkent a jövedelme, amióta nem dolgozik.

41 százalék számolt be arról, hogy komolyan aggasztja az anyagi helyzete és mindössze 27 százalék nevezte ideálisnak az általános körülményeit. Arra is kiterjedt a kutatás, hogy a nyugdíj előtt álló, 45-65 év közötti korcsoport milyen várakozásokkal néz a nyugdíj elé. Ebből kiderült: a magyarok a legpesszimistábbak a visegrádi négyek és Románia alkotta országcsoporton belül.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo