Ismét a válság előtti szinten: megjött a magyarok kedve a hitelekhez

Visszatért a gödörből a lakossági hitelkereslet augusztusban a Bank360 Lakossági Hitelkeresleti Index alapján, amely a főbb lakossági hiteltípusok iránti online keresletet méri. A normalizálódást továbbra is a személyi kölcsön iránt ismét fellángoló érdeklődés fűti, míg a lakáshitelek és a babaváró kölcsön iránti kereslet stagnált a nyár utolsó hónapjában.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

64,7 százalékos értéket vett fel a Bank360 Lakossági Hitelkeresleti Index augusztusban, ami a nagyobb jelentőségű lakossági hiteltípusok iránti online keresések havi száma alapján jellemzi a hitelkeresletet. Az augusztusi érték 6,5 százalékkal múlta felül a júliusi abszolút mélypontot, így a lanyha nyári hónapokban a legmagasabb értéket érte el, de még mindig elmarad az egy évvel ezelőtti 81,6 százalékos értéktől.

Az indikátor a hazai lakosság internetes keresési tevékenysége, tehát a főbb keresési kulcsszavak és kifejezések keresési gyakorisága alapján havonta mutatja be a legfontosabb lakossági hiteltípusok, azaz a lakáshitelek, a személyi kölcsönök és a babaváró hitel iránt támasztott online keresleti szintet. Az index a járványhelyzet előtti hitelpiaci aktivitást veszi bázisértéknek, vagyis a 2020. januári érték esetén veszi fel a 100 százalékos szintet.

A Bank360 Lakossági Hitelkeresleti Indexet három alindex alkotja, amelyek részletesen is jellemzik a személyi kölcsön, a babaváró hitel és a lakáshitelek iránti online érdeklődést. A három alindexből ismét a lakáshitel vette fel a legalacsonyabb értéket, 56,9 százalékot tett ki augusztusban, ami alig haladta meg a júliusi 56,7 százalékot. A babaváró hitel iránti kereslet még csökkent is, 60,4 százalékos értéket vett fel a nyár utolsó hónapjában a júliusi 61,7 százalék után.

A személyi kölcsön iránti internetes érdeklődés viszont ismét szárnyra kapott, a 101% százalékos alindex érték ismét a válság előtti január feletti keresleti szintet jelez. A személyi hitelek iránti érdeklődés már tavasszal is magas értéket vett fel, csupán júliusban esett vissza. Ezt az érdeklődést nagymértékben fűthetik a banki kampányok, amelyek a nyár végén ismét intenzív szakaszba érhettek.

A folyósítási számok nem utalnak a hitelpiac gyengülésére

A júliusi folyósítási adatok élénkebb hitelpiacra utalnak annál, mint amit az online tapasztalt érdeklődés sugallna.

"Érdekes, hogy a lakáshitelek hónapok óta tartó menetelése egyáltalán nem követi az online hitelkereslet intenzitását, az internetes érdeklődés ugyanis közepes szinten van, a folyósítási adatok viszont március és június között minden hónapban rekordértéket vettek fel" – közölte Varga Zsombor, a Bank360 elemzője.

Júliusban ugyan már nem döntött rekordot a lakáshitelek folyósítása, a 132,5 milliárdos hitelkihelyezés így is korábban elképzelhetetlenül magasnak értéknek számít, és csak lassan csökkenő lakáshitelpiaci aktivitást valószínűsít.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo