Idén már vásárolni akar a magyar

A gazdasági válság kitörése óta először javult a lakosság hangulata Európában: 12-ből 8 országban bizakodóbbak az emberek, mint tavaly, és várhatóan többet költenek majd. A visegrádi országokban, így nálunk is kiugró a javulás.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egyre többen, egyre többet akarnak költeni - Kép: Tudatos Vásárlók Egyesülete

A lakosság gazdasági várakozásokkal kapcsolatos általános hangulata 2008 óta először javult a Cetelem Körkép 2014 adatainak tanúsága szerint.  A reprezentatív felmérésben 12 országból csaknem 8000 európai vett részt. A kutatás eredményei alapján a tavalyi 33 százalékos aránnyal szemben idén már az emberek 40 százaléka tervezi, hogy növelni fogja fogyasztását. A vizsgált országok jelentős részében érezhető a gazdasági konjunktúra, ami már ebben az évben ugrásszerű növekedést vetít előre a fogyasztásban.

Az európai polgárok közül a német (6,3), a belga (5,6) és az angol (4,7) fogyasztók értékelték legpozitívabban országuk általános gazdasági helyzetét az 1-től 10-ig tartó skálán. A magyarok elszakadtak az évekig tartó mélypontról, és bár osztályzataik alacsonyak, a javuló tendencia egyértelmű: több mint 30 százalékkal – 2,6-ról 3,4-re – növekedett a gazdasági állapot általános érzékelését jelző mutató. (A gazdasági szereplők és a lakosság optimizmusa is rég látott mértékben emelkedett.)

A fogyasztók nem csak a gazdaság általános állapotát, hanem egyéni helyzetüket is jobbnak érzékelik. A magyarok például tízes skálán 4,2-re értékelték saját helyzetüket, míg tavaly ugyanez a szám csupán 3,6 volt. Összehasonlításképpen: Lengyelországban ez a mutató 4,4, Csehországban 4,8, Szlovákiában pedig 4,5 lett. Kelet-Európán várhatóan fogyasztási hullám fog átvonulni, hiszen ebben a régióban minden második válaszadó nyilatkozott úgy, hogy a korábbinál többet kíván vásárolni, míg Nyugaton háromból alig egy ember.

„Nagyon jó hír a gazdasági szereplők számára, hogy a magyarok 38%-a többet szeretne költeni a következő 12 hónapban. Ennek hosszabb távon az emberek közérzetén kívül a munkaerő piacra, az adóbevételekre, azaz a teljes nemzetgazdaságra pozitív hatása lesz” – mondta Lukácsi Zoltán, a Magyar Cetelem Bank marketingigazgatója. Hozzátette: „a magyarok - az új autó vásárlásának kivételével - az összes vizsgált termék- és szolgáltatás kategóriában növelnék a fogyasztásukat. Leginkább utazásra, szabadidős elfoglaltságokra, valamint lakásfelújításra és háztartási gépek vásárlására terveznek költeni.”

Érik a felminősítés Magyarországnak
Minden várakozást felülmúlt a magyar gazdasági növekedés az első negyedévben. nyolc éve, az első megszorítások kezdete óta nem emelkedett 3,5 százalékkal éves összevetésben. Az idei növekedés a 2,1 százalékot is meghaladhatja, érik a felminősítésünk.

Véleményvezér

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.
Budapesten van a legtöbb orosz kém

Budapesten van a legtöbb orosz kém 

Több mint félszáz orosz kém dolgozik Magyarországon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo