Hú, de bátor a Lidl

Új és környezetbarát sportkollekciót dobott piacra a Lidl, mely a fenntarthatóbb életmódhoz is alternatívát kínál. A sportruházatok különlegessége, hogy a szálakba olyan újrahasznosított műanyaghulladékot építettek be, melyeket strandokon és tengerparti régiókban gyűjtöttek össze. A Lidl ezáltal hozzájárul ahhoz, hogy kevesebb hulladék kerüljön az óceánokba. Az időszakosan elérhető, Global Recycled Standard (GRS) tanúsított Crivit sportruházatok választásával az erőforrások védelméhez is hozzájárulhatunk.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Praktikus tulajdonságainak köszönhetően, úgymint a könnyűség és tartósság, a műanyag ma életünk számos területén jelen van. Ám ennek a sokoldalú anyagnak a hosszú élettartama problémát is jelenthet: ha a műanyagból készült termékeket és csomagolásokat nem hasznosítják újra, hulladékként a környezetünkbe kerülnek. Az egyik leginkább érintett ökoszisztéma az óceán, mely sajnos különösen kitett a műanyagszennyezettségnek. Ennek ellensúlyozására a Lidl a műanyaghulladék egy részének újrahasznosításának módját kereste.

Környezetbarát műanyag? (Fotó: Lidl)
Környezetbarát műanyag? (Fotó: Lidl)

Alternatívaként a diszkontlánc együttműködő partnereivel közösen strandokon és tengerparti régiókban gyűjti össze a műanyaghulladékot, hogy megakadályozza, hogy az a tengerbe kerüljön. A hulladékot azáltal hasznosítják újra, hogy az Ocean Bound Plastic sportruházatok szálaiba építik be. Így születik meg a hulladékból valami új, egy stílusos és környezetbarát sportruházat. A part menti régiók és az óceánok szennyezettsége ezáltal mérséklődik, a környezetben lévő hulladék pedig visszakerül az újrahasznosítási körbe, hozzájárulva a körkörös gazdaság előmozdításához is.

A Schwarz csoport vállalatai által közösen kidolgozott REset Plastic stratégia részeként a Lidl azt a célt tűzte ki maga elé, hogy 2025-re minden saját márkás csomagolását maximálisan újrahasznosíthatóvá tegye, és ezekben átlagosan 25 százalékban újrahasznosított anyagot használjon fel. Emellett a vállalat azon is dolgozik, hogy 2025-ig 20 százalékkal csökkentse műanyaghasználatát a saját márkás termékei csomagolásának optimalizálása révén. Az Ocean Bound Plastic újrahasznosított anyag felhasználásával a Lidl csökkenti a műanyaghulladék mennyiségét a környezetben, és egy fenntarthatóbb alternatívát kínál vásárlóinak, akik ezáltal hozzájárulhatnak az erőforrások védelméhez is.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo