Hú, de bátor a Lidl

Új és környezetbarát sportkollekciót dobott piacra a Lidl, mely a fenntarthatóbb életmódhoz is alternatívát kínál. A sportruházatok különlegessége, hogy a szálakba olyan újrahasznosított műanyaghulladékot építettek be, melyeket strandokon és tengerparti régiókban gyűjtöttek össze. A Lidl ezáltal hozzájárul ahhoz, hogy kevesebb hulladék kerüljön az óceánokba. Az időszakosan elérhető, Global Recycled Standard (GRS) tanúsított Crivit sportruházatok választásával az erőforrások védelméhez is hozzájárulhatunk.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Praktikus tulajdonságainak köszönhetően, úgymint a könnyűség és tartósság, a műanyag ma életünk számos területén jelen van. Ám ennek a sokoldalú anyagnak a hosszú élettartama problémát is jelenthet: ha a műanyagból készült termékeket és csomagolásokat nem hasznosítják újra, hulladékként a környezetünkbe kerülnek. Az egyik leginkább érintett ökoszisztéma az óceán, mely sajnos különösen kitett a műanyagszennyezettségnek. Ennek ellensúlyozására a Lidl a műanyaghulladék egy részének újrahasznosításának módját kereste.

Környezetbarát műanyag? (Fotó: Lidl)
Környezetbarát műanyag? (Fotó: Lidl)

Alternatívaként a diszkontlánc együttműködő partnereivel közösen strandokon és tengerparti régiókban gyűjti össze a műanyaghulladékot, hogy megakadályozza, hogy az a tengerbe kerüljön. A hulladékot azáltal hasznosítják újra, hogy az Ocean Bound Plastic sportruházatok szálaiba építik be. Így születik meg a hulladékból valami új, egy stílusos és környezetbarát sportruházat. A part menti régiók és az óceánok szennyezettsége ezáltal mérséklődik, a környezetben lévő hulladék pedig visszakerül az újrahasznosítási körbe, hozzájárulva a körkörös gazdaság előmozdításához is.

A Schwarz csoport vállalatai által közösen kidolgozott REset Plastic stratégia részeként a Lidl azt a célt tűzte ki maga elé, hogy 2025-re minden saját márkás csomagolását maximálisan újrahasznosíthatóvá tegye, és ezekben átlagosan 25 százalékban újrahasznosított anyagot használjon fel. Emellett a vállalat azon is dolgozik, hogy 2025-ig 20 százalékkal csökkentse műanyaghasználatát a saját márkás termékei csomagolásának optimalizálása révén. Az Ocean Bound Plastic újrahasznosított anyag felhasználásával a Lidl csökkenti a műanyaghulladék mennyiségét a környezetben, és egy fenntarthatóbb alternatívát kínál vásárlóinak, akik ezáltal hozzájárulhatnak az erőforrások védelméhez is.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo