Hú, de bátor a Lidl

Új és környezetbarát sportkollekciót dobott piacra a Lidl, mely a fenntarthatóbb életmódhoz is alternatívát kínál. A sportruházatok különlegessége, hogy a szálakba olyan újrahasznosított műanyaghulladékot építettek be, melyeket strandokon és tengerparti régiókban gyűjtöttek össze. A Lidl ezáltal hozzájárul ahhoz, hogy kevesebb hulladék kerüljön az óceánokba. Az időszakosan elérhető, Global Recycled Standard (GRS) tanúsított Crivit sportruházatok választásával az erőforrások védelméhez is hozzájárulhatunk.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Praktikus tulajdonságainak köszönhetően, úgymint a könnyűség és tartósság, a műanyag ma életünk számos területén jelen van. Ám ennek a sokoldalú anyagnak a hosszú élettartama problémát is jelenthet: ha a műanyagból készült termékeket és csomagolásokat nem hasznosítják újra, hulladékként a környezetünkbe kerülnek. Az egyik leginkább érintett ökoszisztéma az óceán, mely sajnos különösen kitett a műanyagszennyezettségnek. Ennek ellensúlyozására a Lidl a műanyaghulladék egy részének újrahasznosításának módját kereste.

Környezetbarát műanyag? (Fotó: Lidl)
Környezetbarát műanyag? (Fotó: Lidl)

Alternatívaként a diszkontlánc együttműködő partnereivel közösen strandokon és tengerparti régiókban gyűjti össze a műanyaghulladékot, hogy megakadályozza, hogy az a tengerbe kerüljön. A hulladékot azáltal hasznosítják újra, hogy az Ocean Bound Plastic sportruházatok szálaiba építik be. Így születik meg a hulladékból valami új, egy stílusos és környezetbarát sportruházat. A part menti régiók és az óceánok szennyezettsége ezáltal mérséklődik, a környezetben lévő hulladék pedig visszakerül az újrahasznosítási körbe, hozzájárulva a körkörös gazdaság előmozdításához is.

A Schwarz csoport vállalatai által közösen kidolgozott REset Plastic stratégia részeként a Lidl azt a célt tűzte ki maga elé, hogy 2025-re minden saját márkás csomagolását maximálisan újrahasznosíthatóvá tegye, és ezekben átlagosan 25 százalékban újrahasznosított anyagot használjon fel. Emellett a vállalat azon is dolgozik, hogy 2025-ig 20 százalékkal csökkentse műanyaghasználatát a saját márkás termékei csomagolásának optimalizálása révén. Az Ocean Bound Plastic újrahasznosított anyag felhasználásával a Lidl csökkenti a műanyaghulladék mennyiségét a környezetben, és egy fenntarthatóbb alternatívát kínál vásárlóinak, akik ezáltal hozzájárulhatnak az erőforrások védelméhez is.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo