„A társasház a közgyűlési elfogadást követően köteles a szervezeti és működési szabályzatába belefoglalni a kamerarendszer működésére vonatkozó szabályokat, például a kamerák üzemeltetésével megbízott személy és elérhetősége, a felvételek kezelésének módja vagy megőrzési ideje” - teszi hozzá dr. Takács-Kiss Bernadett a budlegal részéről.
A kamerahasználatról külön adatkezelési tájékoztatót kell készíteni, melyet az érintettek számára elérhetővé kell tenni. A kamerás megfigyelésre vonatkozó legfontosabb információkat figyelmeztető táblán is el kell helyezni, ez legegyszerűbben egy kamera ikont és alatta rövid tájékoztató szöveget tartalmazó táblával oldható meg. A táblán az alábbi információk feltüntetése javasolt:
- A kamerarendszer működéséről szóló rövid tájékoztatás (pl. Videokamerás megfigyelés!)
- Adatkezelés célja
- Adatkezelő személye, elérhetősége
- Hol és milyen módon érhető el a részletes adatkezelési tájékoztató.
Az adatkezelési tájékoztatót is az érintettek számára könnyen hozzáférhető helyen kell rendelkezésre bocsátani, erre megfelelő lehet például a társasházi faliújságra, hirdetőtáblára kihelyezett tájékoztató.
A kamerahasználat során felmerülő eseményekről jegyzőkönyvet kell készíteni minden olyan esetben, amikor a kamerafelvételekhez valaki hozzáférést kapott, akár egy társasházi lopás vagy rongálás felderítésekor. A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell legalább a felvételt megismerő személy nevét, valamint a felvétel megismerésének időpontját és annak okát.