Nem újdonság a Google for Nonprofits szolgáltatáscsomagja, azonban a legtöbb magyar civil szervezet számára ismeretlen. Egész röviden, a keresőóriás havi 10.000 dolláros hirdetési keretet biztosít bizonyos nonprofit szervezeteknek, hogy szélesebb körben ismertessék meg küldetésüket. A támogatás segítségével ingyenesen helyezhetnek el hirdetéseket a keresési találatok között, népszerűsítve ezzel küldetésüket. Növelve az esélyt, hogy a potenciális támogatóik rátaláljanak az oldalukra, önkénteseket toborozzanak.
Amire pályázni lehet, az egy Google Ads hirdetési fiók, melyben a hirdető adja meg, hogy milyen kereséseknél szeretné a hirdetését megjeleníttetni. A Google Ads hirdetések a keresési találatok fölött, alatt jelennek meg azokhoz hasonlóan. A koncepció egyszerű: meg kell adni a releváns kulcsszavakat és az Ads megjeleníti a hirdetést a Google találati oldalán, ha valaki az adott, vagy hasonló kulcsszavakra indít keresést.
A Google Ads és a nonprofit szervezetek számára elérhető Google Grants a fentebb felsoroltaknak megfelelően működik, a kampányok kezelőfelülete is ugyanaz. A kettő közti különbség az, hogy a Google Grants hirdetések némileg hendikeppel indulnak, mert (kicsit leegyszerűsítve) az olyan hirdetési helyeken jelennek meg, ahova a Google szempontjából nem jutna fizető ügyfél.
„Így is lehet azonban hatalmas megjelenést, átkattintást, oldallátogatottságot elérni, a tapasztalataink szerint Magyarországon, magyar nyelven hirdetve akár 10.000-20.000-el több havi oldallátogatót jelent.” – mondja Pogátsnik László online marketing szakember. „A Civilads projekt indításával az a célunk, hogy segítsünk a lehető legtöbb nonprofit szervezet számára hatékonyan kiaknázni ezt a lehetőséget, ezért 2024. november 8-án 16 órakor ingyenes webináriumot tartunk, ahol a résztvevők megismerhetik a lehetőséget, ezen túlmenően pedig gyakorlati útmutatást kapnak ahhoz, hogy maguk is igénybe tudják venni a támogatást.”