Hatalmasat ugrott a Dacia

Elkészült a tízmilliomodik, Dacia márkanevet viselő személygépkocsi a dél-romániai Mioveniben - közölte a Renault-csoporthoz tartozó autógyártó.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kerek sorszámot egy "éjféli szürke" Duster SL Extreme hobbiterepjáró - az 54 éves román autómárka eddigi legdrágább változata - kapta. A jubileumi autót nem értékesítik, hanem kiállítják a cég járműtörténeti emlékei közé.

Márkaépítésből ötös (Fotó: Dacia)

Az első Dacia személygépkocsi 1968 augusztus 20-án gördült ki a mioveni-i autógyár szerelőcsarnokából. A kommunizmus idején alapított román autógyár kezdetben a Renault 8, illetve 12-es licenc alapján gyártotta a Dacia 1100-as, és Dacia 1300-as modelleket. Ez utóbbi és az ebből kialakított járműcsalád 35 évig - jóval a Renault-val között eredeti szerződés felbontása után is - gyártásban maradt. A Dacia 1300-asból és 1310-esből 2,3 millió darab készült, a modell a romániai utak meghatározó látványelemévé vált a 20. század utolsó évtizedeiben.

A rendszerváltás után, 1995-ben a mioveni-i autógyár először egy saját fejlesztésű járműcsaláddal, a Dacia Novával próbálkozott. 1999-ben új fejezet nyílt a román autógyártás történetében, amikor a francia Renault vette meg a dél-romániai üzemet és alsó-középkategóriás modellek egész sorozatát vezette be.

A Dacia márkanév újjászületését jelzi, hogy míg az első ötmillió jármű értékesítéséhez 46 évre volt szükség, a következő ötmillió autót a 2014 óta eltelt nyolc évben gyártották le. A Renault immár marokkói és kínai üzemeiben is gyárt Daciát. A legtöbbet - 2,6 milliót - a Sandero és Sandero Stepway modellből adták el, de a 2010-ben bevezetett SUV-nak, a 2,1 millió példányban eladott Dusternek is jó esélye van arra, hogy beelőzze a Dacia "legendás" 1300-as történelmi modelljét.

A Dacia 44 ország autópiacán van jelen, a legtöbb járművet pedig Európában (Franciaországban, Németországban és Olaszországban) értékesíti. (MTI)

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo