Hatalmas a kereslet és a kínálat a vendéglátóipari állásoknál

A kékgalléros álláshirdetésekben piacvezető Jófogás átnézte a felkínált vendéglátóipari pozíciók alakulását, továbbá 75 vendéglátós szakembert is megkérdezett a kilátásokról. Van, aki szerint 2-3 évbe is telhet, míg a szektor a járvány előtti szinten tud működni, a képzett munkaerőt pedig elsősorban béremelésekkel próbálják visszacsábítani, miközben az sem ritka, hogy egy állásra ötvenszeres a túljelentkezés.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

A Jófogás online felméréséből kiderül, hogy a megkérdezett, vendéglátóipari egységet működtető szakemberek közül minden negyediknek majdnem az összes alkalmazottját el kellett bocsátania a korlátozások és a kötelező zárva tartás miatt. Az esetek több mint felében pedig még az is súlyosbította a helyzetet, hogy a korábban megnyitó vagy nagyobb pénzügyi tartalékkal rendelkező konkurencia még a megmaradó munkaerőt is elcsábította.

A válaszadók 42-42 százaléka így részben vagy teljes egészében sem számíthat a korábbi kollégák visszatérésére. A szektorban továbbra is rengeteg a kiszámíthatatlan tényező, azonban a Jófogás adatai szerint kereslet és kínálat szempontjából is egyértelműen tetten érhető az élénkülés.

Az újranyitás óta 3-4-szeresére emelkedett a vendéglátóipari álláshirdetések száma a Jófogáson, és még a koronavírus előtti számokhoz képest is másfél-kétszeres a többlet. Az álláskeresők részéről is 2-3-szoros ugrást látunk az érdeklődések számában. Ha mindehhez hozzávesszük, hogy a hirdetésekben feltüntetett órabérek átlagosan 20-25 százalékkal növekedtek, világosan látható, hogy a magyar vendéglátóipari szereplők jelentős része nem adta fel” – emelte ki Palocsay Géza, a Jófogást üzemeltető Adevinta Classified Media Hungary Kft. ügyvezetője.
A megkérdezett vendéglátós szakemberek kétharmada ugyan nem tapasztal nehézségeket sem beszállítói, sem készletezési területen, meglátásuk szerint a főbb terméktípusok (hidegételek, melegételek, italok) területén így is komolyabb áremelkedés várható. Az emelkedés mértékéről viszont már megoszlanak a vélemények: a megkérdezettek egyharmada a 25 százalékos, egyötödük pedig az akár 40 százalékos áremelkedést sem tartja elképzelhetetlennek.

A Trenkwalder munkaerőpiaci elemzése szerint az áremelkedés egyik mozgatórugója az lehet, hogy a beszállítók az újranyitást követően más áron és formában tudják a szállítást vállalni, mivel a korlátozások alatt azokra a szolgáltatókra rendezkedtek be, akik nagyüzemi konyhákat üzemeltetnek és/vagy elsősorban kiszállításban érdekeltek.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo