Hajócasco a féltett árbocosokra

Becslések szerint hazánkban csaknem ötezer kisebb-nagyobb vitorlás és két-háromezer motoros hajó szeli tavainkat és folyóinkat. Az ő biztosításukra a Generali-Providencia Biztosító Rt. új biztosítási formaként Hajócasco fantázianéven 2001. július elsejével bevezeti a Vízi Járművek Casco Biztosítását.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A biztosítás azokra a motoros és vitorlás hajókra köthető, amelyek a Közlekedési Főfelügyelet Hajózási Felügyelete által nyilvántartott nemzetközi hajólevéllel rendelkeznek és tíz évnél nem korosabbak. A biztosítási védelem a Magyar Köztársaság területére terjed ki, külön megállapodás alapján ez a területi hatály azonban kiterjeszthető az európai szárazföld természetes és mesterséges vizeire, valamint a Földközi-tenger európai országokhoz tartozó felségvizeire is. Azaz nem jelent akadályt, ha valaki az Adria partján tartja értékes jachtját.

A biztosító kockázatviselése baleset, tűz, robbanás, villámcsapás, vihar, földrengés, árvíz, jégverés, szikla- és kőomlás okozta károkra egyaránt kiterjed, külön megállapodás alapján azonban a betöréses lopás, rablás és vandalizmus is biztosítható. A teleltetés időszakában is lehetőség van a biztosítási fedezet fenntartására, amennyiben a vízi járművet zárt kikötőben, hatóságilag engedélyezett tároló helyen vagy a szárazföldön erre alkalmas biztonságos telephelyen őrzés mellett tárolják. Nagy a kereslet a bérvitorlások iránt is, a német, osztrák, észak-európai turista is jobban jár, ha a Balatonnál bérel néhány tízezer forintért hajót, minthogy végigvontassa sajátját a fél kontinensen. Ezért igény esetén a biztosító külön záradékban a kockázatviselését bérbeadásra is bővíti.

A biztosítási összeg új jármű esetén a forgalomba helyezés idejétől számítva egy évig a jármű új értékével egyezik meg, azaz totálkár esetén a kártérítési összeg a vízi jármű újra beszerzési értéke. Ennél korosabb jármű esetén, azaz a 13. hónap első napjától kezdődően a kártérítés a kár bekövetkeztekor érvényes forgalmi értéken történik.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo