Hajócasco a féltett árbocosokra

Becslések szerint hazánkban csaknem ötezer kisebb-nagyobb vitorlás és két-háromezer motoros hajó szeli tavainkat és folyóinkat. Az ő biztosításukra a Generali-Providencia Biztosító Rt. új biztosítási formaként Hajócasco fantázianéven 2001. július elsejével bevezeti a Vízi Járművek Casco Biztosítását.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A biztosítás azokra a motoros és vitorlás hajókra köthető, amelyek a Közlekedési Főfelügyelet Hajózási Felügyelete által nyilvántartott nemzetközi hajólevéllel rendelkeznek és tíz évnél nem korosabbak. A biztosítási védelem a Magyar Köztársaság területére terjed ki, külön megállapodás alapján ez a területi hatály azonban kiterjeszthető az európai szárazföld természetes és mesterséges vizeire, valamint a Földközi-tenger európai országokhoz tartozó felségvizeire is. Azaz nem jelent akadályt, ha valaki az Adria partján tartja értékes jachtját.

A biztosító kockázatviselése baleset, tűz, robbanás, villámcsapás, vihar, földrengés, árvíz, jégverés, szikla- és kőomlás okozta károkra egyaránt kiterjed, külön megállapodás alapján azonban a betöréses lopás, rablás és vandalizmus is biztosítható. A teleltetés időszakában is lehetőség van a biztosítási fedezet fenntartására, amennyiben a vízi járművet zárt kikötőben, hatóságilag engedélyezett tároló helyen vagy a szárazföldön erre alkalmas biztonságos telephelyen őrzés mellett tárolják. Nagy a kereslet a bérvitorlások iránt is, a német, osztrák, észak-európai turista is jobban jár, ha a Balatonnál bérel néhány tízezer forintért hajót, minthogy végigvontassa sajátját a fél kontinensen. Ezért igény esetén a biztosító külön záradékban a kockázatviselését bérbeadásra is bővíti.

A biztosítási összeg új jármű esetén a forgalomba helyezés idejétől számítva egy évig a jármű új értékével egyezik meg, azaz totálkár esetén a kártérítési összeg a vízi jármű újra beszerzési értéke. Ennél korosabb jármű esetén, azaz a 13. hónap első napjától kezdődően a kártérítés a kár bekövetkeztekor érvényes forgalmi értéken történik.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo