Hajócasco a féltett árbocosokra

Becslések szerint hazánkban csaknem ötezer kisebb-nagyobb vitorlás és két-háromezer motoros hajó szeli tavainkat és folyóinkat. Az ő biztosításukra a Generali-Providencia Biztosító Rt. új biztosítási formaként Hajócasco fantázianéven 2001. július elsejével bevezeti a Vízi Járművek Casco Biztosítását.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A biztosítás azokra a motoros és vitorlás hajókra köthető, amelyek a Közlekedési Főfelügyelet Hajózási Felügyelete által nyilvántartott nemzetközi hajólevéllel rendelkeznek és tíz évnél nem korosabbak. A biztosítási védelem a Magyar Köztársaság területére terjed ki, külön megállapodás alapján ez a területi hatály azonban kiterjeszthető az európai szárazföld természetes és mesterséges vizeire, valamint a Földközi-tenger európai országokhoz tartozó felségvizeire is. Azaz nem jelent akadályt, ha valaki az Adria partján tartja értékes jachtját.

A biztosító kockázatviselése baleset, tűz, robbanás, villámcsapás, vihar, földrengés, árvíz, jégverés, szikla- és kőomlás okozta károkra egyaránt kiterjed, külön megállapodás alapján azonban a betöréses lopás, rablás és vandalizmus is biztosítható. A teleltetés időszakában is lehetőség van a biztosítási fedezet fenntartására, amennyiben a vízi járművet zárt kikötőben, hatóságilag engedélyezett tároló helyen vagy a szárazföldön erre alkalmas biztonságos telephelyen őrzés mellett tárolják. Nagy a kereslet a bérvitorlások iránt is, a német, osztrák, észak-európai turista is jobban jár, ha a Balatonnál bérel néhány tízezer forintért hajót, minthogy végigvontassa sajátját a fél kontinensen. Ezért igény esetén a biztosító külön záradékban a kockázatviselését bérbeadásra is bővíti.

A biztosítási összeg új jármű esetén a forgalomba helyezés idejétől számítva egy évig a jármű új értékével egyezik meg, azaz totálkár esetén a kártérítési összeg a vízi jármű újra beszerzési értéke. Ennél korosabb jármű esetén, azaz a 13. hónap első napjától kezdődően a kártérítés a kár bekövetkeztekor érvényes forgalmi értéken történik.

Véleményvezér

Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo