Fém-újrahasznosítás nélkül nincs elektromos autóipar

A globális autóipar elmozdulása a villamosítás felé az akkumulátor iránti kereslet növekedéséhez vezet. Az S&P Global Mobility szerint a világszerte üzemelő akkumulátoros elektromos járművek száma 2032-re eléri a 171 millió darabot.

Az akkumulátorgyártók egyre nagyobb nyomással szembesülnek a költséghatékony nyersanyagok, különösen a lítium biztosítása érdekében. Az elektromos járműveken és az akkumulátortárolókon túl ezeket az anyagokat használják tiszta energiát termelők a geotermiától, a szél- és napenergián át az elektromos hálózatokig.

Az S&P Global Market Intelligence szerint az új nikkel-, lítium- és kobaltbányászati ​​területek feltárására szánt költségvetés 2023-ban 1,6 milliárd dollárra nőtt a 2016-os 319,5 millió dollárról.

Rengeteg a használt akkumulátor
Rengeteg a használt akkumulátor
Fotó: Pixabay
E lelőhelyek bányászata károsíthatja az ökoszisztémákat. Az S&P Global Sustainable megállapította, hogy a működő és a feltárt bányák és kutatóhelyek 71 százaléka olyan kulcsfontosságú biodiverzitású területeken található, amelyeket meg kell őrizni. A lítium bányászata egyedülálló környezeti kihívásokat jelent, mivel sok földterületet és nagy mennyiségű vizet igényel, és a talajvíz szennyezését eredményezi. A lítiumbányákkal rendelkező országok közé tartozik Kanada, az Egyesült Államok, Ausztrália és Kína.

„Ha a lítiumot nézzük, legalábbis az akkumulátorokhoz és elektromos járművekhez használt lítiumot, akkor előrejelzésünk szerint Kína adja idén a kereslet közel 60 százalékát” – mondta Nick Trickett, az S&P Global Commodity Insights fémek és bányászat vezető elemzője.

Amiben Kína igazán jó, az az, hogy a bányászokat és gyártóit arra készteti, hogy alapvetően folytassák a kapacitásbővítést, függetlenül attól, hogy a piac hol tart az ár tekintetében.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo