Ezt a 3+1 hibát ne kövesd el, ha gyorsan szeretnéd kiadni a lakásod!

Lefutott a tanévkezdés körüli roham a budapesti albérletpiacon, és ez a bérleti díjak alakulásán is egyértelműen megmutatkozik. A forgalom július végi, augusztusi látványos megugrása elsősorban a felsőoktatásban tanuló diákoknak, ezen belül is a hazánkba érkező külföldi egyetemistáknak volt köszönhető. Azóta a kiadó lakások fővárosi piaca stabilizálódott, és egyelőre a koronavírus-járvány ismételt felfutása sem volt hatással a keresletre és az árakra – mutat rá a Rentingo.com legfrissebb albérletpiaci elemzésében. Ebben a helyzetben a bérbeadók számára még fontosabb, hogy tisztában legyenek a valós piaci viszonyokkal, és azzal, melyek az albérlethirdetés legnagyobb buktatói.

A július végi, augusztusi roham után csendesebb időszak köszöntött be a budapesti albérletpiacra szeptemberben. A főleg külföldi egyetemisták generálta forgalomnövekedést és áremelkedést követően a kiadó lakások piacán korrekció volt megfigyelhető – derül ki a Rentingo.com közösségi albérletkereső platform legfrissebb elemzéséből. Bérbeadói oldalon a bérleti díjak csupán fél százalékkal emelkedtek, így most átlagosan 148 ezer forintot kérnek egy kiadó lakásért a fővárosban.

Ugyanakkor a bérlők fizetési hajlandósága 0,7 százalékkal csökkent, vagyis ennyivel kevesebbet hajlandóak fizetni egy albérletért, mint egy hónapja. A küszöbön álló negyedik járványhullám egyelőre nem járt a hétköznapi életet korlátozó intézkedéssel, ezért eddig nem is befolyásolta a piaci szereplők viselkedését.

A jelenlegi mérsékelt albérletpiaci forgalom esetén azok a bérbeadók tudják hamarabb kiadni ingatlanjukat, akik reális árat kérnek, és tudják, hogyan néz ki egy versenyképes hirdetés. A Rentingo.com most összefoglalta, mi az a 3+1 hiba, amelyet a bérbeadók a hirdetés összeállításakor elkövetnek.

  1. Bérleti díj túlárazása
A bérbeadók közel harmada követi el azt a hibát, hogy ingatlanát nem reális áron kínálja bérbeadásra – mutat rá a Rentingo.com. Az albérlethirdetés legnagyobb buktatója, ha a bérbeadó úgy gondolkodik a bérbeadásról, mint a lakáseladásról, vagyis a legmegbízhatóbb helyett a legtöbbet fizető bérlőt keresi. A túlárazással pedig azt éri el, hogy kevesebb érdeklődője lesz, hetekig, vagy akár hónapokig is kiadó státuszban ragadhat az ingatlan és nem a legjobb bérlőt fogja tudni megtalálni. Első és legfontosabb lépés tehát a reális árazás, amihez tájékozódni kell a környék bérleti díjairól. Ezt a tájékozódást leegyszerűsíti az olyan interaktív albérlettérkép, mint az alberletkalkulator.hu, amely a cím és a lakás paraméterei alapján segít a reális bérleti díj meghatározásában.
  1. Amatőr fényképek
A profi fotók és videó a legfontosabb figyelemfelkeltő eszközök. A tulajdonosok 90 százaléka mobiltelefonnal saját maga készít képeket a kiadó lakásról, ami sok esetben rosszul beállított és gyengén megvilágított felvételeket eredményez. A bérbeadónak mindenképp érdemes megfontolnia, hogy lakással kapcsolatos költségekhez képest elenyésző összegért profi fotóst bízzon meg a képek készítésével, amelyek több évig is segíthetik a kiadást – javasolja a Rentingo.com. Az alaprajz a komolyabb hirdetési oldalaknál ma már kötelező elem, egy jól megkomponált videó pedig még a hatékonyabbá teszi a hirdetést. Drágább bérlakás esetén érdemes megfontolni home staging szolgáltatás igénybevételét, amikor egy erre szakosodott szolgáltató kiadásra készíti fel az ingatlant.
  1. Valóság megszépítése
Még mindig sokan követik el azt a hibát, hogy hiányos vagy semmitmondó szöveggel próbálják felhívni az érdeklődők figyelmét az ingatlanra. Minden hirdetésben érdemes felsorolni a lakás előnyeit, de az esetleges hátrányok kapcsán mindig maradjunk a realitás talaján. A Rentingo.com javaslata szerint sokat számít a személyes hangvétel, és lehetőleg ne használjuk a bérlők számára idegtépő ingatlanközvetítős sablonokat. Korrekt leírással a bérbeadó a saját idejét kíméli, mert csak az nézi majd meg a lakást, akit a paraméterek ismeretében valóban érdekel.

+1. Ingyenes hirdetések használata

Az a bérbeadó tudja előbb kiadni lakását, aki nem csak a hirdetés tartalmára, minőségére figyel oda, hanem arra is, hogy a hirdetése a listák elejére kerüljön. Ha valaki kizárólag ingyenesen hirdet, gyakorlatilag eldugja lakását a többi kiadó ingatlan mögé, mert a hosszú kínálati listán hátra kerül, ameddig a potenciális bérlő már nem is jut el. Ennek következtében két teljesen azonos méretű, elhelyezkedésű és bérleti díjú lakás közül mindig az talál hamarabb bérlőre, amelyik fizetős hirdetésben jelenik meg – világít rá a Rentingo.com. A hirdetési díj értéke tehát mindenképp megtérül, mivel amíg a lakás üresen áll, a bérbeadó a hirdetési díj többszörösét is elbukhatja.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo