Ezt a 3+1 hibát ne kövesd el, ha gyorsan szeretnéd kiadni a lakásod!

Lefutott a tanévkezdés körüli roham a budapesti albérletpiacon, és ez a bérleti díjak alakulásán is egyértelműen megmutatkozik. A forgalom július végi, augusztusi látványos megugrása elsősorban a felsőoktatásban tanuló diákoknak, ezen belül is a hazánkba érkező külföldi egyetemistáknak volt köszönhető. Azóta a kiadó lakások fővárosi piaca stabilizálódott, és egyelőre a koronavírus-járvány ismételt felfutása sem volt hatással a keresletre és az árakra – mutat rá a Rentingo.com legfrissebb albérletpiaci elemzésében. Ebben a helyzetben a bérbeadók számára még fontosabb, hogy tisztában legyenek a valós piaci viszonyokkal, és azzal, melyek az albérlethirdetés legnagyobb buktatói.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A július végi, augusztusi roham után csendesebb időszak köszöntött be a budapesti albérletpiacra szeptemberben. A főleg külföldi egyetemisták generálta forgalomnövekedést és áremelkedést követően a kiadó lakások piacán korrekció volt megfigyelhető – derül ki a Rentingo.com közösségi albérletkereső platform legfrissebb elemzéséből. Bérbeadói oldalon a bérleti díjak csupán fél százalékkal emelkedtek, így most átlagosan 148 ezer forintot kérnek egy kiadó lakásért a fővárosban.

Ugyanakkor a bérlők fizetési hajlandósága 0,7 százalékkal csökkent, vagyis ennyivel kevesebbet hajlandóak fizetni egy albérletért, mint egy hónapja. A küszöbön álló negyedik járványhullám egyelőre nem járt a hétköznapi életet korlátozó intézkedéssel, ezért eddig nem is befolyásolta a piaci szereplők viselkedését.

A jelenlegi mérsékelt albérletpiaci forgalom esetén azok a bérbeadók tudják hamarabb kiadni ingatlanjukat, akik reális árat kérnek, és tudják, hogyan néz ki egy versenyképes hirdetés. A Rentingo.com most összefoglalta, mi az a 3+1 hiba, amelyet a bérbeadók a hirdetés összeállításakor elkövetnek.

  1. Bérleti díj túlárazása
A bérbeadók közel harmada követi el azt a hibát, hogy ingatlanát nem reális áron kínálja bérbeadásra – mutat rá a Rentingo.com. Az albérlethirdetés legnagyobb buktatója, ha a bérbeadó úgy gondolkodik a bérbeadásról, mint a lakáseladásról, vagyis a legmegbízhatóbb helyett a legtöbbet fizető bérlőt keresi. A túlárazással pedig azt éri el, hogy kevesebb érdeklődője lesz, hetekig, vagy akár hónapokig is kiadó státuszban ragadhat az ingatlan és nem a legjobb bérlőt fogja tudni megtalálni. Első és legfontosabb lépés tehát a reális árazás, amihez tájékozódni kell a környék bérleti díjairól. Ezt a tájékozódást leegyszerűsíti az olyan interaktív albérlettérkép, mint az alberletkalkulator.hu, amely a cím és a lakás paraméterei alapján segít a reális bérleti díj meghatározásában.
  1. Amatőr fényképek
A profi fotók és videó a legfontosabb figyelemfelkeltő eszközök. A tulajdonosok 90 százaléka mobiltelefonnal saját maga készít képeket a kiadó lakásról, ami sok esetben rosszul beállított és gyengén megvilágított felvételeket eredményez. A bérbeadónak mindenképp érdemes megfontolnia, hogy lakással kapcsolatos költségekhez képest elenyésző összegért profi fotóst bízzon meg a képek készítésével, amelyek több évig is segíthetik a kiadást – javasolja a Rentingo.com. Az alaprajz a komolyabb hirdetési oldalaknál ma már kötelező elem, egy jól megkomponált videó pedig még a hatékonyabbá teszi a hirdetést. Drágább bérlakás esetén érdemes megfontolni home staging szolgáltatás igénybevételét, amikor egy erre szakosodott szolgáltató kiadásra készíti fel az ingatlant.
  1. Valóság megszépítése
Még mindig sokan követik el azt a hibát, hogy hiányos vagy semmitmondó szöveggel próbálják felhívni az érdeklődők figyelmét az ingatlanra. Minden hirdetésben érdemes felsorolni a lakás előnyeit, de az esetleges hátrányok kapcsán mindig maradjunk a realitás talaján. A Rentingo.com javaslata szerint sokat számít a személyes hangvétel, és lehetőleg ne használjuk a bérlők számára idegtépő ingatlanközvetítős sablonokat. Korrekt leírással a bérbeadó a saját idejét kíméli, mert csak az nézi majd meg a lakást, akit a paraméterek ismeretében valóban érdekel.

+1. Ingyenes hirdetések használata

Az a bérbeadó tudja előbb kiadni lakását, aki nem csak a hirdetés tartalmára, minőségére figyel oda, hanem arra is, hogy a hirdetése a listák elejére kerüljön. Ha valaki kizárólag ingyenesen hirdet, gyakorlatilag eldugja lakását a többi kiadó ingatlan mögé, mert a hosszú kínálati listán hátra kerül, ameddig a potenciális bérlő már nem is jut el. Ennek következtében két teljesen azonos méretű, elhelyezkedésű és bérleti díjú lakás közül mindig az talál hamarabb bérlőre, amelyik fizetős hirdetésben jelenik meg – világít rá a Rentingo.com. A hirdetési díj értéke tehát mindenképp megtérül, mivel amíg a lakás üresen áll, a bérbeadó a hirdetési díj többszörösét is elbukhatja.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo