Hozzátették, a társaság ezen felül a honlapján és az applikációjában feltüntetett szolgáltatási díjakkal kapcsolatban feltételezhetően elhallgatja a fogyasztók elől azt a lényeges körülményt, hogy a megjelenített díjakon nem fogja tudni biztosítani a szolgáltatást a foglalási folyamat egésze alatt.
A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására, és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható - hívták fel a figyelmet.
Hangsúlyozták, a Gazdasági Versenyhivatal az utóbbi években kiemelt figyelemmel kísérte a légiközlekedés hazai piacát. A nemzeti versenyhatóság 2022 októberében átfogó gyorselemzés (sweep) keretében vizsgálta, hogy a Magyarországon elérhető légitársaságok - ideértve a fapados/diszkont szolgáltatókat - honlapjai, illetve a Magyarországon népszerű jegyár-összehasonlítóweboldalak alkalmaznak-e úgynevezett sötét mintázatokat a jegyeladási és reklámgyakorlatuk során.
Az elmúlt időszakban növekvő számú panasz és bejelentés érkezett a GVH-hoz a légitársaságok gyakorlatait illetően. A megszaporodott fogyasztói jelzésekre, illetve a légiforgalmi piac működési problémáival kapcsolatos piaci anomáliákra tekintettel Rigó Csaba Balázs, a GVH elnöke hatáskörével élve figyelemfelhívást küldött több, a magyar piacon tevékenységet folytató légitársaság vezetőjének is - tájékoztatott a versenyhivatal. (MTI)