Exportrobbanást és drágulást hoz a TikTok legújabb őrülete

Mindenki matchát akar.

A matcha iránti globális rajongás új csúcsra ért, amit elsősorban a közösségi média pörget – influenszerek matcha-főzési tippeket, értékeléseket és recepteket osztanak meg, a #MatchaTok hashtag pedig már tízmilliós megtekintésnél jár.

A BBC szerint a kereslet robbanásszerűen nő. Lauren Purvis, egy amerikai teaimportőr, a portálnak elmondta: ügyfelei olyan tempóban adják el a port, hogy ami korábban egy hónapra volt elég, most néhány nap alatt elfogy.

A keresletnövekedéshez azonban kisebb termés is társul – a hőhullámok és az Egyesült Államok Japánra kivetett vámjai is visszavetik a kínálatot. Mindez a matcha árának emelkedéséhez vezet világszerte.

Japán mezőgazdasági minisztériuma szerint a matcha termelése 2010 és 2023 között majdnem megháromszorozódott. Az ország zöldtea-exportja – amelybe a matcha is beletartozik – tavaly 25 százalékkal nőtt, elérve a 36,4 milliárd jent.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo