A világjárvány lecsengése óta, amely életre hívta a home office-t, mint munkavégzési formát egyre több nemzetközi bank vizsgálja felül a távmunkára vonatkozó szabályokat, és visszahívja munkavállalóit az irodába.
A K&H-nál azonban aki akar, hetente 2-3 napot is dolgozhat otthonról, amennyiben a pozíciójuk és feladataik lehetővé teszik és ez a pénzintézet tapasztalata szerint egyáltalán nem megy a teljesítmény rovására.
A visszajelzések szerint így könnyebben kialakítható a munka-magánélet egyensúlya, kevesebb a stressz és a dolgozók elégedettebbek. Több energiájuk marad kreativitásra, türelmesebbek az ügyfelekkel és elkötelezettebben képviselik a pénzintézetet. A toborzási adatok ugyanezt támasztják alá, az otthonról végezhető munka a K&H melletti döntés top 3 szempontja között szerepel. A home office tehát valódi versenyelőnyt jelent a munkaerőpiacon.
Fotó: Depositphotos
„Természetesen ennek az az előfeltétele, hogy az adott pozícióban a munkát digitálisan, az adatbiztonságot garantálva lehessen végezni. Nálunk ehhez már több éve egy jól kiépített távmunka-infrastruktúra áll rendelkezésre. A munkatársaink pedig megfelelő önfegyelemmel és technikai háttérrel rendelkeznek” – mondta Medvey Leila, a K&H HR igazgatója.
„Ha valami működik, szerethető és még fenntartható is, miért vennénk el?” – tette hozzá a szakember. – „A home office, illetve annak betiltása a dolgozói lojalitás tesztelésének vagy a létszám racionalizálásának egyik eszközévé vált a munkaadók kezében. Mi ezt a nézetet nem osztjuk. Nálunk marad a heti 2–3 nap otthoni munkavégzés lehetősége azon munkakörök esetében, ahol ez a feladatok jellege és az üzleti működés szempontjai alapján megvalósítható, ami természetesen igazodik a csapatok megbeszéléseihez és projektjeihez. A cél az, hogy mindenki hatékonyabban dolgozzon. A K&H valódi fejlődési lehetőséget is ad a munkavállalók számára – szakmailag és emberileg egyaránt. Náluk nem kell választani karrier és magánélet között, mindkettő megélésére adunk lehetőséget!”