Elvesztett állások: a fiatalokat is megviselte a járvány

A munkájukat elveszítő fiatalok 37 százaléka a járvány miatt vált állástalanná.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Bár 17 százalék azóta már talált állást, 20 százalék még keresi magának az új pozíciót – derül ki a K&H ifjúsági indexéhez készült felmérésből. Ugyanezen célcsoport közel felét – 46 százalékát – nem érintette a pandémia munka szempontjából. Abban az esetben, ha a korosztály jelenleg dolgozó tagjai új állást keresnének, 28 százalékuk úgy véli, könnyen találna állást magának, 43 százalékuk szerint viszont nehezen menne.

Több táborra szakadtak

A munkájukat a járvány miatt elvesztő fiatalok két táborra szakadtak. A megkérdezett fiatalok 17 százaléka talált magának új munkahelyet az előző elvesztése után. Budapesten voltak a legnagyobb arányban azok, akiknek sikerült az elveszített állásuk helyett újat találni (33 százalék a 17 százalékos átlaggal szemben). 20 százalékuk viszont azóta még nem tudott elhelyezkedni.

(Fotó: Pixabay)

A kutatás szerint a fiatalok közel felét, 46 százalékát nem érintette a járvány, ők ugyanott dolgoznak, mint a pandémia magyarországi megjelenése előtt. 9 százalékos azoknak az aránya, akik saját döntésből fakadóan váltottak munkahelyet, míg 7 százaléluk a járvány előtt és után sem volt állásban.

A K&H felmérése szerint a jelenleg aktív kereső fiatalok véleménye megosztott egy esetleges állásváltás kapcsán. A megkérdezettek 28 százaléka szerint könnyű lenne újra elhelyezkedni, az ő optimizmusukat táplálja, hogy bár még vannak bizonytalanságok a járvány miatt a gazdaságban, de megindult a kilábalás, ezért több szektorban megjelent a pandémia előtti munkaerőhiány. 29 százalék nem foglalt állást, szerintük se könnyűnek, se nehéznek nem mondható az álláskeresés. A többség azonban pesszimista: több mint 10-ből 4 fiatal dolgozó, a megkérdezettek 43 százaléka szerint nehéz lenne állást változtatni.

Elégedettek vs. elégedetlenek

Jelentős azoknak az aránya is, akik külföldi munkát vállalnának, 37 százalékuknál van ez a forgatókönyv a napirenden, ami kiemelkedő érték a felmérés több mint 8 éves történetében, legutóbb 2017-ben volt ilyen magas a határon túli munkát fontolgatók aránya.

Ebben a magas arányban szerepet kaphat az is, hogy a dolgozó fiatalok között sokan vannak, akik nem igazán elégedettek azzal, amit csinálnak. Mindössze 43 százalékuk szereti a munkáját, ez pedig alacsony értéknek számít, a felmérés történetében inkább 50 százalék körüli eredmény volt a jellemző. A dolgozó fiatalok 34 százaléka semlegesen értékeli a munkáját, 23 százalékuk viszont nincs oda érte.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo