Elképesztő a román autógyártás

Miközben a világ szinte összes autógyártója a termelés csökkenéséről számol be a chiphiány és az alapanyagok szűkössége miatt addig a román járműgyártás repeszt.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Január és május között 216 105 gépkocsit gyártottak, ebből 131 063-at a francia Renault tulajdonában levő Dacia, 85 042-t a Ford. A Dacia több mint 16 százalékkal, míg a Ford több mint 7 százalékkal növelte termelését.

Nem csoda, ha veszik (Fotó: dacia)

A 2020-as mélyponthoz képest 41 százalékkal bővült a járműgyártás, ugyanakkor még mindig nem érte el a 2019-es, a koronavírus-járvány előtti időszak szintjét, attól 1,45 százalékkal maradt el. 2019 első öt hónapjában 219 298 járművet gyártottak Romániában. A román járműgyártást nemcsak a járvány, hanem az elektromos félvezetők hiánya is sújtotta.

Tavaly a két gyártó együtt 420 755 járművet állított elő, 4 százalékkal kevesebbet, mint 2020-ban. (MTI)

Véleményvezér

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo