Elképesztő a román autógyártás

Miközben a világ szinte összes autógyártója a termelés csökkenéséről számol be a chiphiány és az alapanyagok szűkössége miatt addig a román járműgyártás repeszt.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Január és május között 216 105 gépkocsit gyártottak, ebből 131 063-at a francia Renault tulajdonában levő Dacia, 85 042-t a Ford. A Dacia több mint 16 százalékkal, míg a Ford több mint 7 százalékkal növelte termelését.

Nem csoda, ha veszik (Fotó: dacia)

A 2020-as mélyponthoz képest 41 százalékkal bővült a járműgyártás, ugyanakkor még mindig nem érte el a 2019-es, a koronavírus-járvány előtti időszak szintjét, attól 1,45 százalékkal maradt el. 2019 első öt hónapjában 219 298 járművet gyártottak Romániában. A román járműgyártást nemcsak a járvány, hanem az elektromos félvezetők hiánya is sújtotta.

Tavaly a két gyártó együtt 420 755 járművet állított elő, 4 százalékkal kevesebbet, mint 2020-ban. (MTI)

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo