Elindult a jelentkezés a Privátbankár pénzügyi diákversenyére

Három hétig lehet még nevezni a Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis! versenyre. A Privátbankár.hu milliós összdíjazás mellett rendezi meg a vetélkedőt, a döntősök a Budapesti Gazdasági Egyetem campusán mérhetik össze tudásukat.

Hatodik alkalommal rendezi meg a Privátbankár.hu a Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis! vetélkedőt. A kezdeményezés elsődleges és legfontosabb célja, hogy a lehető legtöbb fiatallal ismertesse meg az alapvető pénzügyi ismereteket. Az eddigi versenyekre több mint hatezer csapat nevezett, a felkészítő tanárokkal együtt tehát több mint harmincezer résztvevőhöz jutott el a vetélkedő.

A versenyre technikumok és szakképző iskolák négyfős csapatai jelentkezhetnek egy felkészítő tanár megjelölésével a juniorklasszis.hu oldalon, október 16-ig. A honlapon szakértők által összeállított és felügyelt, folyamatosan frissített oktatási anyagok találhatók a felkészüléshez.

Az első forduló egy online kvíz lesz október 21-én: a vármegyékből és Budapestről a legjobb tíz csapat juthat tovább. A második, szintén online forduló november 6. és 20. között lesz. A döntős csapatoknak ezután egy TikTok-videót kell készíteniük egy éppen aktuális gazdasági-pénzügyi történésről. A legjobb videókat a Klasszis Média közzéteszi a TikTok-csatornáján, a készítőket pedig díjazzák. Az országos döntő időpontja december 10.: ezen a vármegyei fordulók győztesei személyesen vehetnek részt a Budapesti Gazdasági Egyetem campusán. A zsűri elnöke Bod Péter Ákos, a verseny fővédnöke Demkó-Szekeres Zsolt, a Magyar Államkincstár elnöke.

„A legutóbbi versenyt milliós összdíjazás mellett rendeztük, és ez idén sem lesz másként. A díjak között van kétnapos utazás szakmai programokkal, laptop, ajándékutalványok és élményajándékok is. A legjobb diákok mellett a felkészítő pedagógusokat is díjazzuk: különdíjat kapnak azok, akik a legtöbb diákot nevezik és készítik fel a versenyre” – mondta Gáspár András, a Klasszis Média lapigazgatója. A díjak teljes listáját a juniorklasszis.hu oldalon teszik közzé.

A magyar lakosság – különösen a fiatalabb generációk – pénzügyi ismerete, tervezési képessége és tudatossága továbbra is fejlesztésre szorul. A diákok fontos közvetítőkké válhatnak családjaik felé is. Egy jól elmagyarázott, otthon is megosztható fogalom, gyakorlati példa hosszú távon is hatással lehet a családi pénzügyek biztonságára és tervezhetőségére. A fiatalokat jobban érdekli a mindennapi pénzügyeket bemutató tudás, ha ezt gyakorlati úton, konkrét élethelyzeteken keresztül ismerhetik meg. A Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis! verseny kérdései, feladatai is gyakran ilyen aktuális témákat dolgoznak fel. 

A tanulás az egyik legjobb befektetés

A vetélkedőt bemutatón sajtótájékoztatón a verseny támogatóinak, partnereinek képviselői is részt vettek.

Gáspár András, a Klasszis Média lapigazgatója, Jeney Attila, a Magyar Biztosítók Szövetségének kommunikációs vezetője, Böröczky Dezső, a Gránit Alapkezelő stratégiai és üzletfejlesztési vezetője, Bugár Csaba, a Diákhitel Központ elnök-vezérigazgatója, Kopcsa Balázs, a Fundamenta Lakáskassza Treasury igazgatója és Lambertus József, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal főosztályvezetője
Gáspár András, a Klasszis Média lapigazgatója, Jeney Attila, a Magyar Biztosítók Szövetségének kommunikációs vezetője, Böröczky Dezső, a Gránit Alapkezelő stratégiai és üzletfejlesztési vezetője, Bugár Csaba, a Diákhitel Központ elnök-vezérigazgatója, Kopcsa Balázs, a Fundamenta Lakáskassza Treasury igazgatója és Lambertus József, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal főosztályvezetője
Fotó: Klasszis Média / Dala Gábor

A Gránit Alapkezelő stratégiai és üzletfejlesztési vezetője, Böröczky Dezső elmondta: stratégiai célkitűzésük a pénzügyi tudatosság fejlesztése és a társadalom pénzügyi egészségének a növelése. "Ennek a része a Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis! is, hiszen fontosnak tartjuk, hogy minél fiatalabb korban találkozzanak a diákok az alapvető pénzügyi tudásanyaggal és fogalmakkal. Meggyőződésünk, hogy a gazdasági, pénzügyi ismeretek bővítésével töltött idő az egyik legjobb befektetés, hiszen a tudatos döntések a megtakarítások, a biztosítások, vagy hitelfelvételek területén érdemben hozzájárulhatnak az egyéni célok megvalósításához, és a sikeres jövő megalapozásához.

Hiszünk abban, hogy tudatos pénzügyi gondolkodás értéket teremt, hozzájárul a magyar társadalom és gazdaság sikeréhez, és ezért elkötelezetten támogatunk minden olyan kezdeményezést, amely ezt a célt szolgálja" 

– tette hozzá.

A Diákhitel Központ elnök-vezérigazgatója, Bugár Csaba úgy fogalmazott: "A kellő pénzügyi ismereteknek már fiatal korban is kiemelt szerepük van, hiszen a későbbiekben nagyban hozzájárulnak a biztosabb alapok kialakításához akár a továbbtanulás terén, akár a munka világában. A pénzügyi tudatosság éppen ezért egy fontos lépése a felelős és önálló felnőtté válásnak. Ez a megmérettetés is egy fontos állomása annak, hogy a fiatal generáció megfelelő ismereteket szerezzen és otthonosabban mozogjon a pénzügyek világában – mondta Bugár Csaba.

Böröczky Dezső, a Gránit Alapkezelő stratégiai és üzletfejlesztési vezetője, Bugár Csaba, a Diákhitel Központ elnök-vezérigazgatója és Kopcsa Balázs, a Fundamenta Lakáskassza Treasury igazgatója
Böröczky Dezső, a Gránit Alapkezelő stratégiai és üzletfejlesztési vezetője, Bugár Csaba, a Diákhitel Központ elnök-vezérigazgatója és Kopcsa Balázs, a Fundamenta Lakáskassza Treasury igazgatója
Fotó: Klasszis Média / Dala Gábor

„Játszani jó. Játszva tanulni pedig még jobb. Erről győződhettem meg mindeddig a „Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis!” országos versenyein, majd pedig az elődöntőben, végül a mindent eldöntő hajrában is. Okos, felkészült és elkötelezett fiatalokat ismerhettünk meg ebben a versenyben; mind a pénzügyes, mind pedig  a biztosítási tudnivalókat meggyőzően adják vissza, és tesznek tanúbizonyságot nem csupán az e területek iránti érdeklődésükről, de a jövőt illető elképzeléseikről, ötleteikről is„ – mondta Jeney Attila, a Magyar Biztosítók Szövetségének kommunikációs vezetője a sajtótájékoztatón. Kiemelte: kollégái a verseny fordulói során láthatóan képesek kilépni a „szakember” szerepéből, sokkal inkább pedagógusi, sőt olykor szülői attitűddel fordulnak a fiatalok felé, hogy ki tudják belőlük varázsolni mindazt, amit tudnak. "Drukkolunk nekik, biztatjuk őket,  a szabályok által megengedett keretek között segítünk is nekik, és szerintem mi is így érezzük jól magunkat.

Mert ez a verseny nem arról szól, hogy bebizonyítsuk számukra, hogy mit nem tudnak, hanem ellenkezőleg: arról, hogy megosszák velünk mindazt a tudást, amit a pénzügyi és a biztosítási területeken felhalmoztak magukban, miközben erre a megmérettetésre készültek."

Jeney Attila kiemelte a nagyszerű szervezést valamint a két remek játékmestert, akik mindig garantálják a jó hangulatot továbbá a tisztességes, egyszersmind az esélyegyenlőségen alapuló versenyt.

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal elkötelezetten támogatja ezt a 2020 őszén indult, országos pénzügyi és gazdasági diákversenyt, amelynek célja a fiatalok pénzügyi tudatosságának fejlesztése – mondta Lambertus József, a NAV főosztályvezetője. A verseny indulása óta az adóhatóság rendszeresen díjakat ajánl fel, valamint szakmai támogatást nyújt a szervezők és résztvevők számára.

„Hivatalunk kiemelten fontosnak tartja az adótudatosság erősítését és az alapvető adózási ismeretek átadását a fiatal generáció számára. A verseny lehetőséget teremt arra, hogy a diákok játékos formában ismerkedjenek meg az adózás világával”  

- mondta Lambertus József. Emiatt a NAV ebben a versenykiírásban is aktívan részt vesz a kezdeményezés sikeres megvalósításában.

Bugár Csaba, a Diákhitel Központ elnök-vezérigazgatója, Kopcsa Balázs, a Fundamenta Lakáskassza Treasury igazgatója és Lambertus József, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal főosztályvezetője
Bugár Csaba, a Diákhitel Központ elnök-vezérigazgatója, Kopcsa Balázs, a Fundamenta Lakáskassza Treasury igazgatója és Lambertus József, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal főosztályvezetője
Fotó: Klasszis Média / Dala Gábor

A Fundamenta Lakáskassza Treasury igazgatója, Kopcsa Balázs elmondta: abban hisznek, hogy az öngondoskodást nem lehet elég korán kezdeni. „A versenyhez való csatlakozásunk is azt a célt szolgálja, hogy minél fiatalabb korban, minél szélesebb körben megismertessük a tudatos pénzügyi döntéseink jelentőségét” –mondta. Ugyanezen oknál fogva indították útjára 4 éve a FundaZé gyakornoki programot, melynek különlegessége, hogy a hozzájuk jelentkező hallgatók egy rotációs folyamaton mennek keresztül, gyakornoki idejük alatt akár 3-4 szakterület munkájával is megismerkedhetnek.

A CIB Bank ugyan nem tudott részt venni a sajtótájékoztatón, de – ahogy az elmúlt években, úgy idén is – támogatják a diákversenyt. “A pénzügyi tudatosság fejlesztése kulcsfontosságú a jövő generációi számára, hiszen a mindennapi döntéseink alapja a felelős gazdálkodás. A CIB Bank számára kiemelt érték, hogy támogathatjuk a Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis! versenyt, amely játékos formában segíti a fiatalokat a pénzügyi ismeretek elsajátításában. Hiszünk abban, hogy az ilyen kezdeményezések hozzájárulnak egy tudatosabb, stabilabb gazdasági környezet kialakításához.” – üzente a résztvevőknek Szinai Ádám, a CIB bank PR- és marketingkommunikációs vezetője.

 

Véleményvezér

A bíróság betiltotta a kormánypropagandát

A bíróság betiltotta a kormánypropagandát 

Elharapódzott a hazudozás.
Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t

Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t 

Putyin keménykedik Venezuela ügyében.
Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo