Egyre többen rendelkeznek biztosítással

Növekszik a biztosítási piac. Mind a személyes, mind a háztartási biztosítással rendelkezők számának emelkedését tárta fel a GfK Piackutató Intézet negyedik negyedévi felmérése 2000-ben.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Majdnem megduplázódott a magán betegbiztosítottak aránya
Személyre szóló biztosítással a megkérdezettek 43 százaléka rendelkezik, szemben az 1999 végi 40-nel. Ugyanakkor a válaszadók 70 százalékának háztartására kötöttek valamilyen biztosítást, míg egy évvel korábban 68 százalékra.

A biztosítások zömét valamelyik hagyományos biztosító társaságnál kötötték. Mindössze a válaszadók 11 százaléka választott partnernek pénzintézetet, ami csökkenést jelez 1999 negyedik negyedéhez képest.

A személyes biztosítási formák közül most legelterjedtebb a vegyes élet-, és a nyugdíj-biztosítás. Ez a két forma megelőzte az 1999. évi hasonló időszakban listavezető „elérésre szóló életbiztosítást”, amely most a harmadik legkedveltebb.

Utána 2000 végén a kockázati életbiztosítás következik, majd a magán baleset-biztosítás. Ez utóbbi jelentősen javított pozícióján egy év alatt. A sorban ezután szereplő befektetéssel kombinált élet-, valamint magán betegbiztosítással is érzékelhetően többen rendelkeznek, mint egy évvel korábban.

A felnőtt népességet reprezentáló 1000 fő személyes megkérdezése alapján az adatok azt mutatják, hogy a legnépszerűbb vegyes életbiztosítással az átlagot meghaladóan rendelkeznek nők, 30–49 évesek, legalább érettségizettek és magas jövedelműek.

A biztosítással személyesen rendelkezők 29-29 százalékának van vegyes élet- vagy nyugdíjbiztosítása.

Utóbbinál a nemek között alig található különbség, míg életkor szerint szintén a 30–49 évesek, iskolai végzettség alapján pedig az érettségizettek és diplomások felülreprezentáltak. Jövedelem szerint a nyugdíjbiztosítás már a közepes kategóriákban is jellemző, a lakóhely nagysága szerint pedig leginkább a vidéki kisvárosokban.

A legnagyobb arányban egy év alatt a magán betegbiztosítással rendelkezők aránya nőtt. Majdnem megduplázódott, hiszen a biztosítással rendelkezők 1999 negyedik negyedévi 4 százaléka után tavaly már 7 százalékot tesznek ki.

Jellemzően a 15–29 évesek és alacsony nettó jövedelmű háztartásban élők kötöttek magán betegbiztosítást.

A háztartási biztosítások megoszlása egy év alatt alig változik. A biztosított háztartások 84 százalékában a lakást vagy házat, 55-ben kötelezően, 7-ben pedig Cascóval a gépjárművet biztosították.

A lakás- és házbiztosítás leginkább a 30–49 évesekre, illetve 59 évesnél idősebbekre jellemző, az alacsonyabb iskolai végzettségűekre és jövedelműekre, valamint a budapestiekre.

A Cascónál kiugróan magasan reprezentáltak a diplomások, legmagasabb jövedelműek, városlakók és 30-49 évesek.

A pénzintézeteknél kötött biztosítások közül két forma a legjellemzőbb: a lakás- és ház-, illetve kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo