Egyre öregebb a magyar autópark

Egyre idősebbek a magyarországi autók, a múlt évben az átlagéletkor már elérte a 16 évet. Ezzel összhangban van a K&H biztos jövő felmérés eredménye is, amely szerint az autóval rendelkező középkorúak esetében a 15 évnél idősebb autók aránya 56 százalékra nőtt a korábbi 44 százalékról. A magasabb jövedelemmel rendelkezőknél a 10 évnél fiatalabb autók aránya meghaladja a 30 százalékot, ám az alacsonyabb fizetéssel rendelkezőknél mindössze 16 százalékos ez az érték.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Múlt év felénél a hivatalos adatok szerint a több mint 4,2 millió személyautó átlagosan 16 éves volt, ez pedig rekordot jelent az elmúlt huszonöt éves időszakot nézve. A kétezres évek közepe óta fokozatosan nőtt az autók átlag életkora Magyarországon: 2005-ben még 10,5 évnél tartott a teljes flotta, 2010-ben 11 év felett járt, a 2015-ös évet már majdnem 14 évesen zárták a magyar autók, 2020-ban pedig a 15 évhez közelítettek.

Évek, autók, százalékok

Ezekkel az adatokkal összhangban van a K&H biztos jövő felmérés legfrissebb eredménye is, amely szerint szintén egyre idősebb autókkal járnak a középkorúak. A kutatásból kiderül, hogy a 30-59 éves korosztályban a saját autóval rendelkezők esetében a gépkocsik átlagéletkora 14 év volt 2024 utolsó negyedévében, szemben az egy évvel korábbi 13 évvel, illetve a 2021-ben mért 12 évvel.

Az átlagéletkor-növekedés hátterében a kutatás szerint az áll, hogy jelentősen nőtt a 15 évnél idősebb autók aránya, mégpedig 44 százalékról 56 százalékra. A 15 évnél korosabb autók aránya a falvakban meghaladta a 60 százalékot, ezzel szemben a fővárosban viszont csak 39 százalékot tett ki. A jövedelem szintén jelentősen befolyásolja ezt a kérdést: a magasabb jövedelműek esetében 31 százalékos a 10 évnél fiatalok autók részesedése, miközben a közepes és alacsony fizetéssel rendelkezőknél 16-16 százalékos az arányuk. Ezzel szemben a 15 évesnél idősebb autók aránya a magas jövedelműek körében is majdnem a fele, azaz 47 százalék, a közepes és alacsony jövedelműek körében pedig a kétharmadot is eléri, 66 és 68 százalék.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo