Egyedi megoldásokat keresnek a cégek a vállalati hitelezésben

Bár az elmúlt időszakban kiemelkedően nőtt a vállalati hitelállomány Magyarországon, az OTP Business legutóbbi kutatása szerint a legtöbb vállalkozás csak akkor keres fejlesztéseihez financiális megoldásokat, ha már megtervezte a beruházást. Sok társaság az egyszerű, ám praktikus, igényeihez illeszkedő megoldást keresi.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Látványos fejlesztési hullám indult a magyar vállalkozások körében az elmúlt évben, ami megélénkítette a társasági hitelpiacot is: a jegybank adatai alapján tavaly nyár óta több mint 16 százalékkal bővült a vállalati hitelállomány, amin belül a kkv-hitelállomány is 13 százalékot meghaladó emelkedést mutatott. Csak az idei második negyedévben kiugró, 435 milliárd forint értékben vettek fel hitelt a vállalatok. Az OTP Business legújabb, cégvezetők körében végzett kutatása alapján emögött nem egy konstrukció népszerűsége áll, sokkal inkább a kedvező makrogazdasági körülmények, a továbbra is alacsony irányadó kamatlábak, illetve a kkv-szektor bővülését támogató kedvező kondíciójú állami és banki lehetőségek.

„Egy vállalkozás életében, egyáltalán nem mindegy, hogy ha külső forrást vesz igénybe, milyen konstrukciót választ, azonban a vállalkozások sokszor csak akkor kezdik megvizsgálni lehetőségeiket a hiteltermékek piacán, amikor már megvan a beruházási, fejlesztési tervük, összeállt az elképzelés, és csak a forrás hiányzik” - mondta Csonka Tibor, az OTP Business ügyvezető igazgatója a kutatás tapasztalatai alapján.

Legyen szó telephelyfejlesztésről, gép- vagy járművásárlásról, esetleg új munkaeszközök beszerzéséről, a piacon számos hiteltermék érhető el a konstrukciók céljától, futamidejétől és egyéb kondícióitól függően. Ezek közül általánosan a folyószámla típusú hitelek iránt mutatkozik a legnagyobb kereslet, mivel szabadon felhasználhatóak, és rugalmasan kezelhetőek, ha egy vállalkozásnak átmeneti likviditási gondja adódna. Emellett a célzottabb, és emiatt kötöttebb keretekkel bíró beruházási jellegű, hosszú távú fejlesztési hitelek iránt is fokozatosan növekszik az ügyfelek igénye. Ebből az idén újraindult növekedési hitelprogram (NHP fix) keretében, kedvezményes kamatozású konstrukció is elérhető. A bankok alig kilenc hónap alatt országosan 9239 vállalattal kötöttek NHP-s szerződést, több mint 276 milliárd forint értékben.

„Az OTP Business által készíttetett kutatás szerint, a lehető legegyszerűbb ügyintézést, és praktikus, adott igényeikhez illeszkedő megoldásokat várnak a cégek, és ez az, amiben az OTP Business szakértői a piac átfogó ismeretével és sok éves tapasztalattal páratlan segítséget tudnak nyújtani ügyfeleiknek. Az ilyen tanácsadás szükségességét egyre több cég ismeri fel, amelynek nem csupán pénzre van szüksége, hanem arra, hogy a társaság méretétől, terveitől és lehetőségeitől függően egy pénzügyi szakértő felvázolja a számára optimális megoldást” – fogalmazott az OTP vállalati részlegének vezetője.

A jelenlegi kedvező hitelpiaci környezetben kialakult bizakodó hangulat miatt a legtöbb vállalkozás hosszú távú fejlesztési lehetőségeire és versenyképessége növelésére koncentrál, amely jól látható a beruházási kedv és a hosszú távú finanszírozási igények növekedésében.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo