Egyedi megoldásokat keresnek a cégek a vállalati hitelezésben

Bár az elmúlt időszakban kiemelkedően nőtt a vállalati hitelállomány Magyarországon, az OTP Business legutóbbi kutatása szerint a legtöbb vállalkozás csak akkor keres fejlesztéseihez financiális megoldásokat, ha már megtervezte a beruházást. Sok társaság az egyszerű, ám praktikus, igényeihez illeszkedő megoldást keresi.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Látványos fejlesztési hullám indult a magyar vállalkozások körében az elmúlt évben, ami megélénkítette a társasági hitelpiacot is: a jegybank adatai alapján tavaly nyár óta több mint 16 százalékkal bővült a vállalati hitelállomány, amin belül a kkv-hitelállomány is 13 százalékot meghaladó emelkedést mutatott. Csak az idei második negyedévben kiugró, 435 milliárd forint értékben vettek fel hitelt a vállalatok. Az OTP Business legújabb, cégvezetők körében végzett kutatása alapján emögött nem egy konstrukció népszerűsége áll, sokkal inkább a kedvező makrogazdasági körülmények, a továbbra is alacsony irányadó kamatlábak, illetve a kkv-szektor bővülését támogató kedvező kondíciójú állami és banki lehetőségek.

„Egy vállalkozás életében, egyáltalán nem mindegy, hogy ha külső forrást vesz igénybe, milyen konstrukciót választ, azonban a vállalkozások sokszor csak akkor kezdik megvizsgálni lehetőségeiket a hiteltermékek piacán, amikor már megvan a beruházási, fejlesztési tervük, összeállt az elképzelés, és csak a forrás hiányzik” - mondta Csonka Tibor, az OTP Business ügyvezető igazgatója a kutatás tapasztalatai alapján.

Legyen szó telephelyfejlesztésről, gép- vagy járművásárlásról, esetleg új munkaeszközök beszerzéséről, a piacon számos hiteltermék érhető el a konstrukciók céljától, futamidejétől és egyéb kondícióitól függően. Ezek közül általánosan a folyószámla típusú hitelek iránt mutatkozik a legnagyobb kereslet, mivel szabadon felhasználhatóak, és rugalmasan kezelhetőek, ha egy vállalkozásnak átmeneti likviditási gondja adódna. Emellett a célzottabb, és emiatt kötöttebb keretekkel bíró beruházási jellegű, hosszú távú fejlesztési hitelek iránt is fokozatosan növekszik az ügyfelek igénye. Ebből az idén újraindult növekedési hitelprogram (NHP fix) keretében, kedvezményes kamatozású konstrukció is elérhető. A bankok alig kilenc hónap alatt országosan 9239 vállalattal kötöttek NHP-s szerződést, több mint 276 milliárd forint értékben.

„Az OTP Business által készíttetett kutatás szerint, a lehető legegyszerűbb ügyintézést, és praktikus, adott igényeikhez illeszkedő megoldásokat várnak a cégek, és ez az, amiben az OTP Business szakértői a piac átfogó ismeretével és sok éves tapasztalattal páratlan segítséget tudnak nyújtani ügyfeleiknek. Az ilyen tanácsadás szükségességét egyre több cég ismeri fel, amelynek nem csupán pénzre van szüksége, hanem arra, hogy a társaság méretétől, terveitől és lehetőségeitől függően egy pénzügyi szakértő felvázolja a számára optimális megoldást” – fogalmazott az OTP vállalati részlegének vezetője.

A jelenlegi kedvező hitelpiaci környezetben kialakult bizakodó hangulat miatt a legtöbb vállalkozás hosszú távú fejlesztési lehetőségeire és versenyképessége növelésére koncentrál, amely jól látható a beruházási kedv és a hosszú távú finanszírozási igények növekedésében.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo