Egy globális divatmárkának egyensúlyt kell teremtenie. Az évek során gondosan felépített, koncepciózus stílus fenntartása mellett, alkalmazkodni kell tudni az aktuális trendekhez. Az 1000logos.net webhely adatai szerint a világ legnagyobb lábbeligyártó cégének, a Nike-nak 1964-ben Blue Ribbon Sports néven kezdődött a karrierje. A cég nevét 1971-ben a győzelem görög istennője által ihletett Nike-ra változtatták. A híres swoosh logót 1971-ben Carolyn Davidson tervezte, aki akkoriban a Portland State University grafikus hallgatója volt. 35 dollárt fizettek a munkájáért (ez ma körülbelül 270 dollárnak megfelelő összeg). Tizenkét évvel később a Nike társalapítójának, Phil Knightnak 500 eladatlan Nike részvénye maradt.
Az Adidas karrierje jóval korábban kezdődött. A céget Adolf Dassler alapította 1920-ban. 1947-ben kettészakadtak Adidasra és Pumára. Dassler 1947-ben vásárolta meg az ikonikus három csíkos logót egy másik német sportvállalattól. A csíkok 1952-ben debütáltak az Adidas lábbeliken a nyári olimpián.