Duplájára nőhet az iskolakezdés költsége

Az iskolakezdés átlagosan 20-30 ezer forintba kerül gyermekenként, amennyiben a tanulónak új iskolatáskára is szüksége van, akkor akár meg is duplázódhat ez az összeg a REGIO JÁTÉK friss felmérése alapján. A tanszer-beszerzés augusztusban tetőzik, ilyenkor a vállalat online 7 százalék, míg hagyományos vásárlás esetén 10 százalék kosárérték-növekedéssel számol az előző évhez képest, a nagy bevásárlásra a magyar családok jelentős része tudatosan készül anyagilag.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Augusztusban tetőzik az tanévkezdéshez kapcsolódó beszerzési láz, egy általános iskolás korú gyermek teljes beiskolázása jellemzően 20-30 ezer forintot kóstál a REGIO JÁTÉK friss kutatása szerint. „Idén az átlagos áruházi vásárlás értékét 7.513 Ft-ra, míg online 10.800 Ft-ra becsüljük, ami előbbi esetében 10 százalékos, míg az utóbbinál 7 százalékos növekedést jelöl tavalyhoz képest" – fejtette ki Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője.

Az iskolatáska megduplázhatja a költségeket

A felmérés szerint az alapvető tanszerekre a megkérdezett családok közel fele 10-20 ezer forintot költ, egynegyede pedig akár 20-30 ezer forintot is otthagy értük a boltokban. „A beiskolázási költségek lényeges részét az iskolatáska teszi ki, a szülők 65 százaléka vásárol idén újat a család ifjú tagjának, jellemzően 10-20 ezer forintért" – mondta el a marketingvezető. A kérdőív alapján új iskolatáska választásra 10-ből 6 családban akkor kerül sor, ha az előző tartóssága már nem megfelelő, a döntés során pedig a kényelem, az ergonómia és a tartósság a három legfontosabb tényező.

Nem lesz könnyű az iskolatáska (Fotó: Facebook)

Gyaraki Dávid ismertette a jó iskolatáska ismérveit is, miszerint „az ergonomikus kialakítás mellett fontos, hogy a vastag vállpántok és a hátrész puha, jól szellőző anyagból készüljenek, a belső elrendezésben sok kisebb zseb és elkülöníthető részek is helyet kapjanak, valamint ideális, ha a táska vízlepergető, esőálló anyagból készül."

Tudatosan készülnek a családok az iskolakezdésre

10-ből 9 család tudatosan készül anyagilag a szeptemberi tanévkezdésre, melyben az inflációnak köszönhetően az is közrejátszik, hogy idén a válaszadók 70 százaléka szerint legalább 50 százalékkal drágábban lehet beszerezni a felszereléseket, ez pedig 10-ből 8 család számára nagy terhet jelent. Az anyagi felkészülés mellett arra is hangsúlyt fektetnek a szülők és nagyszülők, hogy a tanuló könnyedén visszarázódjon a teendőkkel teli mindennapokba. „A legtöbben közös olvasással, napirend kialakításával és logikai-, fejlesztő játékokkal, sakkmérkőzésekkel tesznek azért, hogy minden gördülékenyen menjen az új tanévben” – tette hozzá a marketingvezető.

TOP5 legkeresettebb termék iskolakezdéskor a REGIO JÁTÉK értékesítési adatai szerint:

  1. Zingo - játssz és tanulj!
  2. Brainbox - az első betűk társasjáték
  3. Rush Hour junior
  4. Gravitrax
  5. Memóriadó társasjáték

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo