Drágultak az élelmiszerek, de a hús ára mégis csökkent

A növényi olajok és a tejtermékek nyomták meg a FAO élelmiszerár-indexét, míg a hús és rizs ára csökkent.

Már a második hónapja, hogy nőnek a nemzetközi élelmiszerárak, a júliusi drágulást a növényi olajok és a tejtermékek generálták – derül ki a jelentésből.

Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete mutatószáma 1,2 százalékkal emelkedett június óta, amivel közel 1 százalékkal haladja meg a tavaly júliusi értéket. A FAO élelmiszerár-index a nemzetközi kereskedelem legfontosabb terményárainak havi árváltozását követi.

Kép: Pixabay

A növényi olajok árindexe 7,6 százalékkal ugrott meg június óta, öt havi csúcsot döntve. A pálmaolaj esetében ez a termelés várható lassulása, a tartós munkaerőhiány és a felélénkült nemzetközi importkeresletre vezethető vissza.

A tejtermékek – a vajtól kezdve a sajton és tejporon át mindegyik – árindexe 3,5 százalékkal drágult a múlt hónapban.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo