Döbbenetes, mennyi élelmiszert veszünk SZÉP-kártyával

Az év első 9 hónapjában 8,3, szeptemberben pedig 36 százalékkal nőtt a K&H SZÉP-kártya forgalom az előző év azonos időszakához képest. Emögött egyértelműen a hideg élelmiszer vásárlás áll, hiszen szeptemberben már a teljes költések közel harmadát ez tette ki.

Mi és ki ránthatja ki a gödörből a magyar gazdaságot?
Elkerülhetőek még a megszorítások?
Kik állják a 14. havi nyugdíj cechét?

Online Klasszis Klub élőben Petschnig Mária Zitával!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az előző év szeptemberéhez képest 6,5 százalékkal növekedett a K&H SZÉP-kártya elfogadóhelyek száma, így ezzel országos szinten átlépte a 41 ezret. Eközben hasonló mértékben, 6 százalékkal emelkedett az új főkártyabirtokosok száma is. Egyértelműen látható tehát a kereslet erősödése a kereskedők, szolgáltatók, vendéglátóipari egységek, illetve a felhasználók oldaláról is. Sőt, a munkáltatók is egyre nagyobb mértékben használják a juttatási formát, ugyanis egy év alatt 14,5 százalékkal növekedett a kártyákon jóváírt összeg.

Többet költünk SZÉP kártyával…

Az intenzívebb felhasználás a forgalomban is megmutatkozik. A K&H SZÉP-kártyával elköltött összeg 8,3 százalékkal emelkedett az év első 9 hónapjában a tavalyi évhez képest, míg ha csak a szeptemberi forgalmat nézzük, a növekedés 36 százalék 2022 azonos hónapjához viszonyítva.  

…és többet élelmiszerre is

Ezzel együtt az élelmiszer-vásárlásra fordított költések aránya is növekszik. Most szeptemberben a teljes K&H SZÉP-kártya forgalom 31,5 százalékát fordították hideg élelemiszer vásárlásra, míg a megelőző hónapban 23,6 százalékát.

Véleményvezér

Trump korbácsot ragad Putyin ellen

Trump korbácsot ragad Putyin ellen 

Putyinnak most már keményebben odavágnak.
A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán 

A bicskei rendőrök a szakmaiság csúcsán járnak.
A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo