Döbbenetes, mennyi élelmiszert veszünk SZÉP-kártyával

Az év első 9 hónapjában 8,3, szeptemberben pedig 36 százalékkal nőtt a K&H SZÉP-kártya forgalom az előző év azonos időszakához képest. Emögött egyértelműen a hideg élelmiszer vásárlás áll, hiszen szeptemberben már a teljes költések közel harmadát ez tette ki.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az előző év szeptemberéhez képest 6,5 százalékkal növekedett a K&H SZÉP-kártya elfogadóhelyek száma, így ezzel országos szinten átlépte a 41 ezret. Eközben hasonló mértékben, 6 százalékkal emelkedett az új főkártyabirtokosok száma is. Egyértelműen látható tehát a kereslet erősödése a kereskedők, szolgáltatók, vendéglátóipari egységek, illetve a felhasználók oldaláról is. Sőt, a munkáltatók is egyre nagyobb mértékben használják a juttatási formát, ugyanis egy év alatt 14,5 százalékkal növekedett a kártyákon jóváírt összeg.

Többet költünk SZÉP kártyával…

Az intenzívebb felhasználás a forgalomban is megmutatkozik. A K&H SZÉP-kártyával elköltött összeg 8,3 százalékkal emelkedett az év első 9 hónapjában a tavalyi évhez képest, míg ha csak a szeptemberi forgalmat nézzük, a növekedés 36 százalék 2022 azonos hónapjához viszonyítva.  

…és többet élelmiszerre is

Ezzel együtt az élelmiszer-vásárlásra fordított költések aránya is növekszik. Most szeptemberben a teljes K&H SZÉP-kártya forgalom 31,5 százalékát fordították hideg élelemiszer vásárlásra, míg a megelőző hónapban 23,6 százalékát.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo