Rendhagyó helyzet alakult ki tavaly a magyar üzemanyagpiacon, miután a kormány hatósági árakkal próbálta megfékezni a szokatlan mértékű drágulást. Ezért különös érdeklődéssel várta a szakma a Magyar Ásványolaj Szövetség (MASZ) adatait, amelyek valóban több meglepetéssel szolgáltak. Először is meglepő, hogy a magyar autósokat egyáltalán nem zavarta a szokatlan mértékű drágulás. 5,4 százalékkal több üzemanyagot fogyasztottunk, mint 2020-ban. A másik meglepetés, hogy mindenki azt várta, a hatósági áraknak köszönhetően kevesebb prémium üzemanyag fogy majd, hiszen alaposan szétnyílt az árolló a normál és a prémium termékek között. Az olcsóbb hatósági árak ugyanis csak a normál üzemanyagokra vonatkoztak. Ez a várakozás bejött a prémium motorbenzineknél, amelyek forgalma 4,7 százalékkal csökkent, de egyáltalán nem igazolódott a prémium dízeleknél. Itt olyan forgalomnövekedést regisztráltak viszont, ami még normális helyzetben, hatósági árak nélkül is szokatlan lenne. 14,7 százalékkal nőtt a prémium dízelek forgalma, ami még a legvakmerőbb jósok fejében sem fordult meg. Ez azt jelenti, hogy a prémium dízelek forgalma háromszor akkorát nőtt, mint a hatósági árral olcsóbbá tett normál dízeleké. E szokatlan jelenség mögött valószínűleg nem a lakossági fogyasztók állnak, sokkal inkább a logisztikai és a mezőgazdasági cégek vásároltak többet ebből az üzemanyag fajtából.