Az átlagos nettó éves jövedelem 2019 és 2024 között Németországban 24 százalékkal emelkedett, ugyanezen időszak alatt az új autók átlagára körülbelül 40 százalékkal ment fel. A vásárlóknak 2019-ben 1,16 évnyi jövedelemre volt szükségük egy új autó vásárlásához, míg 2024-ben ez az arány 1,29-re emelkedett.
A tanulmány megállapította, hogy az áremelkedés csaknem fele az elektromos és hibrid járművekre való átállásra vezethető vissza, de szerepet játszott benne az infláció és egyéb gazdasági tényezők is.
A vizsgált időszakban csökkent az olcsó, belépő szintű modellek részaránya is az értékesítésekben, viszont többen vásároltak használt autót, vagy választották a lízinget a beszerzéshez. Az új autók eladása a vizsgált időszakban 22 százalékkal csökkent Németországban.
(MTI)