Dagad a botrány a budapesti közlekedés körül

Az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) szerint a főváros közlekedési intézkedései - a kerékpársávok létesítése és a pesti alsó rakpart időszakos lezárásai - miatt fokozatosan ellehetetlenül a kiszámítható építőipari kivitelezés és mindez költségemelkedéssel jár.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A szakszövetség állásfoglalásában felhívta a figyelmet arra, hogy a belváros egyes részeiben a kivitelezők nem szívesen vállalnak munkát, vagy csak felárral, mert az utcára szabott önkormányzati rendelkezések miatt nem lehet az építési-felújítási területet megközelíteni.

A főváros közlekedési intézkedései megdrágítják a kivitelezéseket az ÉVOSZ szerint (Fotó: Depositphotos)
A főváros közlekedési intézkedései megdrágítják a kivitelezéseket az ÉVOSZ szerint (Fotó: Depositphotos)

Az ÉVOSZ álláspontja szerint a közúti közlekedést korlátozó fővárosi intézkedések gazdasági kihatásai nincsenek kielemezve, ugyanakkor számításaik szerint az építési vállalkozások éves szinten mintegy 50 milliárd forint iparűzési adót fizetnek be a fővárosnak, 100 ezer budapesti lakosnak adnak munkát és éves átlagban 2500 milliárd forint értékben végeznek el beépítést.

A főváros költségvetésének valós bevételei közül a legnagyobb összeget a vállalkozási befizetések adják, és az önkormányzati adók mellett a cégek közterülethasználati díjakat fizetnek, behajtási engedélyeket vásárolnak egyre magasabb árakon - írja az MTI. 

Az ÉVOSZ tagszervezetei felajánlják szakmai közreműködésüket a fővárosi közlekedési helyzet enyhítését szolgáló alternatív megoldások építészeti megtervezésében, logisztikai rendszerének újragondolásához.

Az ÉVOSZ csatlakozik a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara, valamint a Pest Vármegyei és Érdi Kereskedelmi és Iparkamara közös állásfoglalásához, melyben a fővárosi közlekedési intézkedések által okozott problémákra hívják fel a figyelmet.

Pár nappal korábbi állásfoglalásukban mint írták, az utak áteresztő képességének tudatos csökkentése miatt folyamatosak a dugók, ellehetetlenül az áruszállítás, a munkahelyre történő utazás is indokolatlanul hosszú időt vesz igénybe. A jelenlegi helyzet már a gazdasági növekedés gátjaként működik. 

Véleményvezér

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.
Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között

Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között 

A közélet újabb mélypontjához értünk, persze keresztény szellemben.
Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem?

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem? 

A pedofília terjedése új kérdéseket vet fel.
Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.
Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben

Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben 

Ismétlés a tudás anyja, vagy csak köznevetséget okozott a feledékenység.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo