Dagad a botrány a budapesti közlekedés körül

Az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) szerint a főváros közlekedési intézkedései - a kerékpársávok létesítése és a pesti alsó rakpart időszakos lezárásai - miatt fokozatosan ellehetetlenül a kiszámítható építőipari kivitelezés és mindez költségemelkedéssel jár.

A szakszövetség állásfoglalásában felhívta a figyelmet arra, hogy a belváros egyes részeiben a kivitelezők nem szívesen vállalnak munkát, vagy csak felárral, mert az utcára szabott önkormányzati rendelkezések miatt nem lehet az építési-felújítási területet megközelíteni.

A főváros közlekedési intézkedései megdrágítják a kivitelezéseket az ÉVOSZ szerint (Fotó: Depositphotos)
A főváros közlekedési intézkedései megdrágítják a kivitelezéseket az ÉVOSZ szerint (Fotó: Depositphotos)

Az ÉVOSZ álláspontja szerint a közúti közlekedést korlátozó fővárosi intézkedések gazdasági kihatásai nincsenek kielemezve, ugyanakkor számításaik szerint az építési vállalkozások éves szinten mintegy 50 milliárd forint iparűzési adót fizetnek be a fővárosnak, 100 ezer budapesti lakosnak adnak munkát és éves átlagban 2500 milliárd forint értékben végeznek el beépítést.

A főváros költségvetésének valós bevételei közül a legnagyobb összeget a vállalkozási befizetések adják, és az önkormányzati adók mellett a cégek közterülethasználati díjakat fizetnek, behajtási engedélyeket vásárolnak egyre magasabb árakon - írja az MTI. 

Az ÉVOSZ tagszervezetei felajánlják szakmai közreműködésüket a fővárosi közlekedési helyzet enyhítését szolgáló alternatív megoldások építészeti megtervezésében, logisztikai rendszerének újragondolásához.

Az ÉVOSZ csatlakozik a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara, valamint a Pest Vármegyei és Érdi Kereskedelmi és Iparkamara közös állásfoglalásához, melyben a fővárosi közlekedési intézkedések által okozott problémákra hívják fel a figyelmet.

Pár nappal korábbi állásfoglalásukban mint írták, az utak áteresztő képességének tudatos csökkentése miatt folyamatosak a dugók, ellehetetlenül az áruszállítás, a munkahelyre történő utazás is indokolatlanul hosszú időt vesz igénybe. A jelenlegi helyzet már a gazdasági növekedés gátjaként működik. 

Véleményvezér

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.
Hatalmas fegyverüzletet kötött Ukrajna és Németország

Hatalmas fegyverüzletet kötött Ukrajna és Németország 

A hadiipari részvényeké a jövő.
Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz

Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz 

A pénzelosztás mintha részrehajló lenne, nem kicsit.
Már Bulgária is faképnél hagyott minket

Már Bulgária is faképnél hagyott minket 

Dobhatják a levát a bolgárok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo