Csúcshangulatban a vállalkozások

Stabil és kiszámítható gazdasági környezetet várnak a vállalkozások a következő egy év során. A pozitív várakozások annak köszönhetők, hogy a cégek a közterhek és a vállalati hitelkamatok következő egy évi alakulását is kedvezően látják.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az év eleji nagyobb léptékű ugrást követően most szerényebb mértékben ugyan, de tovább javult a cégek hangulata. A hazai mikro-, kis- és középvállalkozások egy évre előremutató várakozásait jelző K&H kkv bizalmi index jelenleg 17 ponton áll, amivel gyakorlatilag megismétlődött az egy évvel ezelőtti csúcshangulat.

Az adócsökkentés bejelentése előtt készült felmérés eredménye szerint a vállalkozások jelenleg stabil és kiszámítható környezetet prognosztizálnak a következő egy évre, és nem várnak jelentős változást a gazdasági helyzetüket leginkább befolyásoló tényezőkben. Az enyhe, 2 pontos emelkedés annak köszönhető, hogy számottevően javultak a közterhekre és a vállalati hitelkamatokra vonatkozó várakozások.

A különböző méretű cégek közül jellemzően a középvállalkozások hangulata a legjobb, ami most elérte az egy évvel ezelőtti történelmi maximumot, várakozásaik ugyanis 26-ról 36 pontra ugrottak. Ezzel szemben a mikro-, valamint a kisvállalkozások bizalma gyakorlatilag nem változott év elejéhez képest (9 és 21 pont).

Az ágazatok közül továbbra is az agrárium a legbizakodóbb (35 pont), de jelentősen, 12-ről 18 pontra javult a kereskedelmi cégek hangulata is, miközben a szolgáltató és az ipari cégek bizalma alig változott év elejéhez képest (15 és 16 pont).

Alacsonyabb közterhek és vállalati hitelkamatok jöhetnek

Az index javulásának hátterében az áll, hogy tavaly év végén komoly félelem alakult ki a cégek körében, hogy emelkedni fognak az őket érintő közterhek, most viszont mérséklődtek ezek a negatív várakozások. Év végén a vállalkozások több mint fele (54%) számolt magasabb adókkal és járulékokkal, mostanra viszont ez az arány 34%-ra csökkent.

Várja a hazai kkv-kat az európai exportpiac
A magyarországi kis- és középvállalkozásoknak csak kicsi hányada exportál, pedig a nemzetközi terjeszkedést segítő tényezők, a források és a gazdasági konjunktúra is adott – derült ki a Treasury Klub Hungary szakmai beszélgetésén.
Ezzel párhuzamosan az alacsonyabb adókkal és járulékokkal tervező cégek aránya is jelentősen, 17%-ról 25%-ra nőtt tavaly év végéhez képest. A vállalati hitelkamatok alakulásával is derűlátóbbak lettek a cégek, hiszen az elmúlt egy évben jellemző 2% körüli értékhez képest jelenleg 1,4%-os kamatnövekedést valószínűsít a szektor.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.
Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői

Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői 

Bár egyetlen gyermeket nem ért sérelem a Pride miatt a résztvevők gigabüntetést kapnak.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo