Az Alabárdos étterem séfje, Bicsár Attila beszerzőknek, éttermek vezetőinek és újságíróknak tartott főzőshow-t. A közel százfős közönség el is fogyaszthatta a magyar menüt - a lecsót, a csirkepaprikást és a túrógombócot. A vacsorához az ITD Hungary szervezésében magyar borokat is kínáltak, így megkóstolhatta a közönség a tokaji, az egri, az etyeki, a szekszárdi és a villányi borvidék kiválóságait is.
Amerikában egyelőre kevéssé ismertek a magyar borok, Kerekes György, az ITD Hungary borágazatért felelős vezetője szerint elsőként a magyar különlegességekkel, így például a tokaji aszúval hódíthatunk. A tegnapi, New York-i bemutatkozás is a szakembert igazolta: a Demeter pincészet tokaji nedűje volt a legnépszerűbb, de sikert arattak a vörösborok is, közülük is elsősorban a Takler és a Vylyan borai. A rendezvény alatt számos megrendelés is érkezett.
Az ITD Hungary 2006-tól eseti, kiegészítő jelleggel, 2007-től már önálló programtervvel, így ágazati programokkal segíti a magyar borok külpiaci promócióját. Igazodva a magyar borok exportpiacaihoz, a befektetési és kereskedelemfejlesztési ügynökség az úgynevezett értékpiacokat, azon belül is kiemelten a svéd és a holland piacot célozza programjaival. 2009-ben már az amerikai piacra is számos programot szervez az ügynökség.